۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۲۴۹۲۰
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «منتخب کامل الزیارات» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «منتخب کامل الزیارات» منتشر شد
کتاب «کامل الزیارات» اثر ابن قولویه قمی می‌باشد که بخش اعظم آن در فضایل و آداب زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) است.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «منتخب کامل الزیارات»، ابن قولویه قمی (متوفی ۳۶۸ هجری قمری)» اظهار داشت: زیارت، روایتِ پیمان است، پیمانی که در روز اَلَست، میان خداوند و فرزندان آدم (ع)، بر محور محبت و دوستی و عشق بسته شد؛ زیارت، همان حکایت عاشقانی است که بر میثاق خود با معشوق ازلی، باقی ماندند و جام جم هستی را به جحیم شرک و کفر و ستم نیالودند.

وی گفت: زیارت، پیمان با پاکان است، پاکانی که در معرکه شهادت، عزت‌طلبی و هدایت، و جهاد با جهل و تباهی پا نهادند و پیمانه وجود را از باده وصال، گلگون ساختند؛ آنان که از سَر جان برخاستند و به سِرّ دوست بار یافتند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: زیارت، تجدید عهدی است با راویان انسان نورانی و نورانیت انسان که به ملکوت معنا رسیدند و سرانجام در حماسه بازسُرایی پیمان خود، جانخویش را در جهادی عظیم، تقدیم و تسلیم کردند.

وی افزود: زیارت، حرکت، عزیمت، اظهار عشق، ارادت و ایمان توأم با حاجت و طلب زائر در پیشگاه امر الوهی و قدسی و متعالی است با هر آن‌که و هر آن‌چه واسطه و محمل فیض امر الوهی و قدسی و متعالی قرار گرفته.

پهلوانی اظهار داشت: زیارت، رابطه صمیمانه، معاشرت، مراودت و نشئه حضور خاضعانه و خاشعانه زائر در بارگاه ضیافت امر الوهی و تجلیات آن است.

وی گفت: خلوت، سکوت ندبه و شوق معنوی زائر، دروازه ورود و حضور در پیشگاه «او» می‌باشد. نشان، رمز، اشارت، بشارت و آیتی زنده از «او» را در جان ما بیدار می‌کند و روح ما را در حریم «او» به اهتزاز درمی‌آورد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: زیارت، تجلی‌گاه مودت به اقربای رسول مهربانی و پیام‌آور محبت و انسانیت و هدایت و جلوه‌گاه دوستی و تولای آل‌الله (ع) و تبرای از دشمنان پاکی‌ها و انسانیت و حضور عاشقانه در پیشگاه اولیای الهی است.

وی افزود: جهان زائران همواره سرشار از نشاط معنوی و روحانیت بوده است و برکات معنوی فراوانی را به همراه دارد. به همین جهت اولیای الهی، خود به تعلیم محبان و عاشقان این کوی پرداختند و با تربیت انسان‌های بزرگ و به ودیعت گذاشتن تراث جاودان در ایجاد جریان و فرهنگ زیارت، به نیاز اساسی انسانی پاسخ دادند. آنان فرصت ظرفیت‌های بی‌بدیلی را برای استمرار جریان حق و راه انبیا و اولیای الهی ـ یعنی راه رستگاری و تعالی ـ خلق کردند و همواره و همیشه با طراوت و نورانیت بی‌نظیر، شادمانی معنوی و حرکت الی‌الله و مرکزیت توحید را در کانون حیات بشری روشن و پرنور نگه‌داشتند.

پهلوانی اظهار داشت: یکی از غنی‌ترین و معتبرترین گنجینه‌های جاودانه در جهان اسلام، مجموعه ارزشمند، فاخر و گران‌سنگ «کامل الزیارات» اثر عالم متأله، ابن قولویه قمی می‌باشد که بخش اعظم آن در فضایل و آداب زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) است.

وی به معرفی کتاب «منتخب کامل الزیارات، ابن قولویه قمی (متوفی ۳۶۸ هجری قمری)» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته محمد مهدی رضائی است که در کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تهیه شده و در انتشارات سازمان حج و زیارت به چاپ رسیده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: کتاب «منتخب کامل الزیارات، ابن قولویه قمی (متوفی ۳۶۸ هجری قمری)» با ۹۶ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۷ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۲/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات