۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۶۲۴۹۳۲
امام جمعه کرمانشاه:

شکوه برگزاری آیین اربعین ثبات و امنیت را در ایران نشان داد

شکوه برگزاری آیین اربعین ثبات و امنیت را در ایران نشان داد
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: شکوه برگزاری آیین اربعین ثبات و امنیت را در ایران نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به اینکه برگزاری باشکوه اربعین حسینی اظهار داشت: تمام اقدامات انجام شده در ایام اربعین زیر سایه ولی فقیه است که این راه را به روی دنیا باز کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: اربعین 500 سال پیش هم وجود داشته اما هدایت و رهبری ولی فقیه راه را به اینجا کشانده که 25 میلیون نفر از کشورهای مختلف به کربلا بروند.

 آیت‌الله علما با اشاره به حضور 25 میلیون نفر به طور همزمان در کربلا عنوان کرد: باید از دولت و ملت عراق قدردانی کرد که در اربعین به خوبی میزبان 70 کشور بودند.

وی با بیان اینکه از ورودی استان کرمانشاه نیز موکب‌هایی برپا شده بود که زحمات بسیاری متقبل شدند افزود: اقدامات سپاه، ارتش، ادارات، نیروهای مرزبانی، صدا و سیما و سربازان گمنام امام زمان(عج) چشمگیر بود و سنگینی این بار روی دوش این افراد بود.

 آیت‌الله علما با اشاره به زحمات و رایزنی‌های مکرر استاندار برای بازگشایی مرز خسروی به عنوان قدیمی‌ترین مرز عنوان کرد: امید داریم این مرز همچنان امن و باز باشد.

خطیب جمعه کرمانشاه به 28 صفر و دهه آخر صفر و نامگ اری آن به عنوان دهه وقفه گفت: وقف یکی از احکام مترقی اسلام و منشأ بسیاری از امور فرهنگی، دینی، اجتماعی و رفع مشکلات مردم است.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را به کتابخوانی ترغیب کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات