۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۶۲۴۹۳۹
امام جمعه رشت:

شفاف‌سازی دارایی مسئولان موجب افزایش اعتماد مردم به دولت می‌شود

شفاف‌سازی دارایی مسئولان موجب افزایش اعتماد مردم به دولت می‌شود
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: شفاف‌سازی وضعیت مالی مسئولان موجب افزایش اعتماد مردم، مبارزه با شبهه افکنی و جلوگیری از دروغ‌گویی می‌شود‌.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: شخص موعظه‌کننده باید به ویژگی‌های شخصیتی افرادی که قرار است موعظه و تذکرات او را گوش دهند توجه کند از این رو موعظه‌ باید نرم و روان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه موعظه شونده نیز باید آمادگی شنیدن گفتار نرم و خوب را داشته باشد ابراز داشت: برخی انسان‌ها به راحتی به سخنان دیگران گوش نمی‌دهند و سخن حق در آنان تأثیری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در زمان پیامبراکرم(ص) سخنان حق آن حضرت را نمی‌شنیدند و یا به آن بی‌توجه بودند زیرا دل‌های آنان به سبب گناه سیاه شده بود و حتی به پیامبر(ص) می‌گفتند که موعظه کردن تو در ما تأثیری ندارد.

امام جمعه رشت با اشاره به برخی روایات زمان پیامبراکرم(ص‌) گفت: خداوند متعال به پیامبر(ص) فرمود که مردگان و کسانی که از سخن تو روی برمی‌گردانند هرگز سخن تو را نمی‌فهمند و درک نمی‌کنند و به سمت حق حرکت نمی‌کنند چون قلبشان از گناه سیاه شده است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: امروز هم برخی افراد در سطح جامعه با وجود اینکه رشد و پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی و انقلاب را می‌بینند اما موضوعات پیرامون این دستاوردها را وارونه به دیگران انتقال می‌دهند و معتقدند که بعد از انقلاب پیشرفتی حاصل نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت صبر و تقوا ابراز داشت: طبق آموزه‌های دینی، هر امتی که در برابر ناملایمات و مصیبت‌ها صبر کرده و تقوا پیشه کند خداوند آن امت را به وسیله فرشتگانش یاری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به مناسبت 4 آبان، روز اعتراض و افشاگری امام خمینی(ره) علیه پذیرش لایحه کاپیتولاسیون گفت‌: قانون کاپیتولاسیون در جهت تحقیر ملت‌ها و در راستای مصونیت اتباع آمریکایی در ایران بود و ایرانی طبق این قانون، حق محاکمه اتباع آمریکایی را در ایران نداشتند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به اینکه امروز میزان بصیرت و آگاهی مردم ایران بسیار زیاد است تصریح کرد: مردم ما نسبت به حوادث زمان و اتفاقات مختلف بسیار هوشیار و بینا هستند و حتی نسبت به رأی نمایندگان مجلس هم واکنش نشان می‌دهند و برای آن ارزش قائل هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به مناسبت 5 آبان، سالروز رحلت حضرت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) افزود: پیامبراکرم(ص) در روز قیامت کسانی که در دنیا یاری‌دهنده اهل بیت عصمت و طهارت بودند و با زبان، قلب و عمل خود از ائمه اطهار(ع) دفاع کرده و آنها را دوست داشتند یاری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، عدم توانایی تحلیل سیاسی و نداشتن آگاهی لازم را از جمله ویژگی‌های شخصیتی مردمان زمان پیامبر(ص) دانست و افزود: بسیاری از مردم آن زمان از بصیرت لازم برخوردار نبودند و حتی زمانی که به فرماندهی سپاه امام حسن(ع) منصوب می‌شدند اما با معاویه هم‌پیمان می‌شدند و به امام حسن(ع) خیانت می‌کردند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تأکید بر اینکه مردم ما در شرایط گرانی‌ها، تورم و مشکلات مختلف از بصیرت بالایی برخوردار هستند افزود: مردم ما دارای قدرت تجزیه و تحلیل هستند و شرایط را درک کرده و در برابر مشکلات خم به ابرو نمی‌آورند.
 
امام جمعه رشت عنوان کرد: مردم امروز با وجود مشکلات اما در عرصه‌های مختلف پیشگام بوده و در میدان حضور دارند و نشان دادند که در تراز یک امت اسلامی و قرآنی هستند لذا این موفقیت‌ها نتیجه بصیرت‌افزایی و زحمات امام خمینی(ره) در گذشته و رهبر معظم انقلاب است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به مناسبت 7 آبان، سالروز شهادت امام رضا(ع) افزود: امام رضا(ع) در طول زندگی با برکت خود، تهمت‌های بسیاری شنیدند و سرانجام در غربت نیز به شهادت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به لزوم شفاف‌سازی مالی در دولت گفت: قانون شفاف‌سازی مالی در مجلس به تصویب رسید و این بسیار خوب است زیرا شفاف‌سازی مالی موجب افزایش اعتماد عمومی و مبارزه با شبهه افکنی شده و جلوی دروغ‌گویی نیز گرفته می‌شود‌.

وی با بیان اینکه مسئولان نظام اسلامی باید مجاهد و دارای روحیات جهادی برای خدمتگزاری به مردم باشند گفت: عده‌ای از مسئولان واقعاً به مردم خدمت می‌کنند اما در این میان عده‌ای هم هستند که از بیت‌المال به نفع خود استفاده و دارای حساب‌ها و خانه‌های میلیاردی هستند از این رو اجرای طرح شفاف‌‌سازی مالی بسیاری ضروری است‌.

امام جمعه رشت با اشاره به مساله حذف یارانه‌بگیرها افزود: اصل یارانه در ابتدا خوب  و مورد تأیید رهبر انقلاب نیز بود اما نیازمند ساز و کارهای لازم است زیرا افرادی امروز با وجود اینکه دارای حساب‌های میلیاردی هستند اما از یارانه نمی‌گذرند بنابراین دولت باید با حذف یارانه افراد ثروتمند، مقدار یارانه افراد نیازمند را افزایش دهد. 

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان ضمن قدردانی از مردم و دولت عراق بابت پذیرایی بسیار خوب از زائران امام حسین(ع) در اربعین حسینی اظهار داشت: هم‌اکنون تأثیرات این پذیرایی‌ها و حرکت جهانی اربعین حسینی در سطح جهانی قابل مشاهده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات