۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۲۴۹۴۰
امام جمعه اراک:

اراک|دست شوم آمریکا، اسرائیل و آل سعود در ناآرامی‌های اخیر منطقه نمایان است

اراک|دست شوم آمریکا، اسرائیل و آل سعود در ناآرامی‌های اخیر منطقه نمایان است
امام جمعه اراک با بیان اینکه فتنه‌گری و درگیری داخلی از حربه‌های شوم آمریکایی، سعودی است گفت: آمریکا به دنبال تحمیل ذلت و خواری به ملت‌ها است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهرستان با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و تحقق این سیاست‌های مهم نیازمند صرفه جویی، قناعت، سرمایه‌گذاری، عمل و تلاش در همه ابعاد توسعه اقتصادی در کشور است.

وی افزود: همه اقشار مختلف جامعه باید تلاش کرده و در راه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور فعالیت کنند و نباید در این سمیر دچار تنبلی و رخوت شد چراکه یک واجب برای اعتلای جامعه اسلامی کار و تلاش است و با کار قطعا کشورمان آباد خواهد شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی با تلاش و قدم‌های مستحکم و بلند تحقق می‌یابد و قله‌های بلند فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیاز به کار و همت دارد که در این راستا باید هرکس باید به اندازه خودش فداکاری کند.

وی اضافه کرد: کشورهایی مثل کره جنوبی با تلاش خود امروز حرف اول را در صنعت دنیا می‌زنند بنابراین مدیران و کارگران باید همت کنند و در راستای توسعه کشور کار، اندیشه و فکر تولید و طراحی و مهندسی کنند، چراکه نمی‌توان تنها توقع داشت که دولت وام بگیرد و حقوق بدهد مگر بانک‌ها تا چه زمانی می توانند پشتیبانی کنند که البته این خود تورم‌زا است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خوی استکباری آمریکا گفت: آمریکایی‌ها معاهدات بین المللی که خودساخته و متعهد آن شده‌اند را زیر پا گذاشتند در صورتی که الفبای تعامل در دنیا از روز اول وفای به عهد و پیمان بوده زیرا یکی از محوری ترین پایه های جامعه بشری توجه به عهد و پیمان است.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) در دوران جاهلیت از حفظ تعهدات حتی در قبال دشمنان سخن می‌گفت اما امروز آنهایی که ادعای تمدن دارند از گرگ‌ها هم بدتر عمل کرده و به دنبال تحمیل ذلت و خواری به ملت‌ها هستند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: این گرگ‌های آدم خوار قراردادی را بستند و حتی به شورای امنیت بردند و بعد زیر آن زدند و حالا که وزیر ما برای حضور در اجلاس بانک جهانی قصد حضور در آنجا را دارد حتی ویزا هم صادر نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این درحالی است که آمریکایی که محل برخی از سازمان‌های جهانی است تعهد داده که حقوق ملت ها را رعایت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی حوادث کشور عراق پیش از اربعین گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود با خرج هزینه به این حوادث چه در عراق چه در لبنان دامن می‌زنند  زیرا در جنگ 33 روزه و دیگر اقداماتشان شکست خوردند  و حالا در تلاش برای ایجاد فتنه و درگیری داخلی و طایفه‌ای هستند.

وی افزود: آل سعود و آمریکایی‌ها از ابتدا با جمهوری اسلامی و ولایت فقیه مشکل داشتند و روز به روز به این مسیر خود ادامه دادند و حالا که در جایی مانند لبنان قدرت جمهوری اسلامی را می‌بینند، آنطور برای نابودی یمن میلیاردها دلار هزینه کردند در کشور دیگری مانند لبنان در راستای آدم‌کشی و فتنه‌گری هزینه می‌کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به اعتراضات اخیر کارگری استان مرکزی گفت: ما با تظاهرات سالم مشکلی نداریم اما باید توجه داشت که نباید مسیر و راه آهن بسته شود و البته تجمعات باید مجوزهای لازم را داشته باشد و اگر حق اعتراض مدنی است پس اصولی دارد و باید اصولش رعایت شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات