۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۶۲۴۹۴۶

رییس علمای صور خواستار اعطای فرصت به مسؤولان برای اجرای اصلاحات شد

رییس علمای صور خواستار اعطای فرصت به مسؤولان برای اجرای اصلاحات شد
رییس علمای صور لبنان تصریح کرد که معترضان باید فرصتی تا پایان سال برای اجرای اصلاحات به مسؤولان بدهند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی یاسین رییس علمای صور لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مسؤولان باید پول های به سرقت رفته پس گیرند و به بیت المال باز گردانند تا میزان جدیتشان در عمل مشخص شود.

وی افزود: از معترضانی که در میدان های اصلی به جای خیابان ها جمع شده اند، تشکر می کنیم، زیرا آنها به جای قطع روند معیشتی مردم و قطع شریان های اصلی شهرها و روستاها به صورت مسالمت آمیز تظاهرات برگزار می کنند.

رییس علمای صور لبنان از تظاهرات مردمی که به دور از منفعت طلبی های حزبی و طائفه ای است، حمایت کرد و اظهار داشت که معترضان حقیقی کسانی هستند که به دور از منافع شخصی،حزبی، سیاسی و اهداف کشورهای خارجی درپی حل مشکلات لبنان هستند.

وی نسبت به تحرکات رژیم اشغالگر صهیونیستی در مرزها، هشدار داد و گفت: اعتراضات و مشکلات داخلی نباید ما را از مسؤولیت های حقیقی خود در عرصه های بین المللی و خارجی غافل کند.

حجت الاسلام شیخ علی یاسین تاکید کرد که تظاهرات کنندگان باید تا پایان سال میلادی فرصتی به مسؤولان برای اجرای اصلاحات بدهند و اگر جدیتی در اجرای اصلاحات از سوی مسؤولان تا زمان مقرر شده دیده نشد، همه مجدد به خیابان ها خواهند آمد و مقرهای مسؤولان را محاصره می کنند.

گفتنی است که مردم لبنان از پنجشنبه هفته گذشته تا کنون، به سیاست های حکومت این کشور اعتراض می کنند. اعتراضاتی که به بهانه تصمیمات دولت در امور مالیاتی آغاز و روز به روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد.

دعوت به اعتصاب سراسری در شرایطی در حال انتشار است که زندگی عادی و ارائه خدمات عمومی در بیروت و برخی شهرهای آن طی یک هفته اخیر مختل شده است.

علی‌رغم دعوت ارتش لبنان به عدم بستن مسیرها و تلاش‌های نیروهای امنیتی برای باز کردن آنها، همچنان دهها مسیر در این کشور بویژه در بیروت بسته است.

معترضان همچنان در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهرهای بزرگ لبنان در شمال مانند طرابلس و جنوب مانند صور تجمع و اعلام کرده‌اند، طرح تصویب شده هیأت دولت را قبول ندارند.

ارسال نظرات