۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۶۲۴۹۴۷
امام جمعه بیروت خواستار شد؛

معترضان لبنانی وارد تسویه حساب های سیاسی نشوند

معترضان لبنانی وارد تسویه حساب های سیاسی نشوند
امام جمعه بیروت نسبت به آینده اعتراضات در لبنان ابراز نگرانی کرد و گفت: معترضان لبنانی وارد تسویه حسابات سیاسی نشوند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الامامین الحسنین واقع در منطقه حاره حریک برگزار شد، گفت: اعتراضات مردمی که سراسر لبنان را فرا گرفته، یک اقدام صادقانه و نشان دهنده رنج و درد آنان از مشکلات موجود است. مردم لبنان در ساده ترین حقوق خود یعنی نیازمندی به آب، برق، پزشک، آموزش، دارو و مسکن دچار مشکل جدی هستند.

وی افزود: تظاهرات های مردمی فریادی علیه سیاستمدارانی که فساد را در لبنان گسترش دادند و موجب هدر رفت بیت المال شده اند و وضعیت این کشور را به حدی رسانده اند که لبنان را در سراشیبی سقوط قرار داده اند.

امام جمعه بیروت تصریح کرد: این حرکت مردمی در راستای تحصیل حقوق و دستیابی به خواسته های ملت لبنان است. ما همان طور که از این تظاهرات ها حمایت می کنیم، نسبت به موج سواری برخی بر این موج اعتراضات نگران هستیم. ما از همه معترضان می خواهیم که هوشیاری و بصیرت خود را حفظ کنند که اهدافشان به سرقت نرود و مسیر تظاهرات تغییری پیدا نکند و وارد تسویه حساب های سیاسی و یا طائفه ای نشوند.

گفتنی است که مردم لبنان از پنجشنبه هفته گذشته تا کنون، به سیاست های حکومت این کشور اعتراض می کنند. اعتراضاتی که به بهانه تصمیمات دولت در امور مالیاتی آغاز و روز به روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد.

دعوت به اعتصاب سراسری در شرایطی در حال انتشار است که زندگی عادی و ارائه خدمات عمومی در بیروت و برخی شهرهای آن طی یک هفته اخیر مختل شده است.

علی‌رغم دعوت ارتش لبنان به عدم بستن مسیرها و تلاش‌های نیروهای امنیتی برای باز کردن آنها، همچنان دهها مسیر در این کشور بویژه در بیروت بسته است.

معترضان همچنان در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهرهای بزرگ لبنان در شمال مانند طرابلس و جنوب مانند صور تجمع و اعلام کرده‌اند، طرح تصویب شده هیأت دولت را قبول ندارند.

ارسال نظرات