۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۲۴۹۶۳
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

اعزام ۴۸ مبلغ به بقاع متبرکه خراسان جنوبی| وجود ۲۱۳ نیت وقف حوزه‌های علمیه

اعزام ۴۸ مبلغ به بقاع متبرکه خراسان جنوبی| وجود ۲۱۳ نیت وقف حوزه‌های علمیه
مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۴۸ مُبلغ در دهه وقف به بقاع متبرکه استان اعزام می‌شوند که از این تعداد ۲۸ مُبلغ بومی و ۲۰ مُبلغ اعزامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: مراسم زیارت از بعید و عزاداری رحلت پیامبراکرم(ص) در 19 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم عزاداری شهادت امام حسن مجتبی(ع) در 28 بقعه و شهادت امام رضا(ع) در 30 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، افزود: همزمان با دهه وقف نیز پنج همایش وقف در شهرستان‌های قاین، فردوس، نهبندان، طبس و بیرجند برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه همایش استانی یاوران وقف روز چهارشنبه 8 آبان ماه امسال برگزار می‌شود، افزود: 25 ایستگاه «همه واقف باشیم» جهت پاسخگویی به مسائل شرعی در حوزه وقف در استان برپا می‌شود.

حجت الاسلام بخشی پور تصریح کرد: 48 مُبلغ در دهه وقف به بقاع متبرکه استان اعزام می‌شوند که از این تعداد 28 مُبلغ بومی و 20 مُبلغ اعزامی هستند و با حضور روحانیان خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه برپا می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری 29 نشست صنفی و تخصصی وقف، برگزاری 11 محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده شهدا و عیادت از بیماران و برگزاری زنگ وقف در استان از دیگر برنامه‌های دهه وقف است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همایش ملی وقف و علم در دانشگاه روز 21 آبان ماه امسال در بیرجند برگزار می‌شود که تاکنون 100 مقاله از سراسر کشور برای این همایش ارسال شده است.

حجت الاسلام بخشی پور از ثبت 23 وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و اظهار کرد: ارزش ریالی این وقف‌ها نیز بالغ بر 17 میلیارد ریال است.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون طرح آرامش بهاری در 55 بقعه با حضور 627 هزار زائر و مسافر، طرح ضیافت الهی در 45 بقعه و افطاری به 92 هزار نفر با کمک خیران و از محل موقوفات، اجرای طرح پیوند آسمانی و کمک به 169 نفر از محل موقوفات در این طرح، اجرای طرح مهر تحصیلی و کمک به 259 نفر از دانش‌آموزان، اجرای طرح نشاط معنوی در 35 بقعه با حضور 450 هزار نفر و اجرای ویژه برنامه دهه کرامت در 35 بقعه با حضور 150 هزار نفر زائر در استان برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: امسال نیز در اجرای طرح آزادی زندانیان غیرعمد نیز 10 نفر با هزینه 60 میلیون تومان از محل موقوفات آزد شدند و این طرح آزادسازی زندانیان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام بخشی پور گفت: طرح بصیرت عاشورایی در 55 بقعه با حضور 170 هزار نفر و مراسم عزاداری اربعین حسینی در 32 بقعه و با حضور 48 هزار نفر در استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه پنج موکب برای پذیرایی از زائران پاکستانی و حرم رضوی در استان برپا شده که تاکنون 16 هزار نفر از زائران پذیرایی شدند، بیان کرد: 33 پرونده حقوقی جاری در سال 98 وجود داشته که از این تعداد 28 پرونده منجر به رای شده که تمام این رای‌ها به نفع موقوفه صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: 70 موقوفه تنظیم قرارداد شده و 680 رقبه دارای سند شدند و 55 سند قدیمی و دفترچه‌ای به اسناد تک برگی تبدیل شده و بیش از یک هزار و 300 پلاک موقوفه گرفته نشده که این در دستور اقدام است.

حجت الاسلام بخشی پور گفت: تاکنون تعداد 3 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن و 500 نفر در حفظ مجازی قرآن استان ثبت‌نام کردند و 25 نفر در مدرسه حفظ قرآن در حال تحصیل هستند.

وی افزود: در مجموع 14 هزار و 676 نیت موقوفه در استان وجود دارد که از این تعداد 7 هزار و 550 نیت مذهبی، یک هزار و 48 نیت خیریه، 2 هزار و 89 نیت اجتماعی، 50 نیت عتبات عالیات، 213 نیت مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه، 3 هزار و 484 نیت بر مساجد و 242 نیت بر بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه نمایشگاه سرمایه گذاری وقف در استان به زودی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: 9 هزار و 780 موقوفه و بیش از 50 هزار رقبه در خراسان جنوبی وجود دارد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات