۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۲۴۹۶۷

تمدید مهلت ارسال آثار به دومین همایش کتاب سال بانوان

تمدید مهلت ارسال آثار به دومین همایش کتاب سال بانوان
معاون پژوهش جامعه الزهرا از تمدید مهلت ارسال آثار به دومین همایش ملی کتاب سال بانوان تا پایان آذر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ریحانه حقانی در گفت و گویی عنوان کرد: دومین همایش کتاب سال بانوان به همت جامعه‌الزهرا و با همکاری نهادها و مراکز حوزوی و دانشگاهی از جمله پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه فرهنگیان، مؤسسه پژوهشی امام خمینی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، جامعه المصطفی، دانشگاه قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال جاری برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا با اشاره به استقبال خوب بانوان پژوهشگر از نخستین همایش کتاب سال بانوان در سال ۹۷، گفت: فراخوان دومین همایش ملی کتاب سال بانوان از ۱۰ شهریور اعلام شد که بنا به درخواست برخی متقاضیان، مهلت ارسال آثار به این همایش تا پایان آذر تمدید می‌شود.

حقانی تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش، حمایت از آثار پژوهشی بانوان در حوزه علوم انسانی و اسلامی و آثار پژوهشی برتر در عرصه زن و خانواده، شناسایی ظرفیت‌های پژوهشی بانوان و مراکز فعال در عرصه مطالعات زن و خانواده، گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و تولید علم در بین بانوان طلبه و هدایت پژوهش‌ها به سمت نیازهای علمی حوزه، جامعه و نظام اسلامی با تاکید بر عرصه زن و خانواده است.

وی به شرایط آثار مورد پذیرش اشاره کرد و افزود: آثار منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نگاشته شده و رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ دفاع شده است، در این همایش پذیرفته می‌شوند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا با بیان اینکه محور ویژه این همایش، آثار منتشر شده بانوان و آقایان با موضوع زن و خانواده در سال‌های ۹۷ و ۹۸ است، یادآور شد: ارائه نسخه اصلی اثر برای آثار ترجمه شده الزامی است، همچنین پژوهشگران باید دو نسخه از اثر را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

حقانی با اشاره به اینکه در نخستین همایش کتاب سال بانوان، چند اثر به زبان‌های خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شد، عنوان کرد: در دومین همایش کتاب سال بانوان، آثار دریافتی منحصر به زبان فارسی نیست و دریافت آثار در گستره ملی و در دو قالب زبان فارسی و سایر زبان‌ها انجام می‌شود و آثار شایسته در این بخش تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه ثبت نام از طریق سایت و یا مراجعه حضوری به دبیرخانه همایش واقع در جامعه‌الزهرا امکان‌پذیر است، گفت: پژوهشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به نشانی www.ketabebanovan.ir مراجعه و از طریق پنل شخصی، آثار خود را ارسال کنند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا تصریح کرد: تصریح کرد: این همایش مختص حوزویان نیست و همه بانوان پژوهشگر عرصه علوم انسانی اسلامی و پژوهشگران آقا و بانو در حوزه زن و خانواده می‌توانند در این رویداد علمی پژوهشی شرکت کنند.

حقانی پایان اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کتاب سال بانوان مراجعه کنند و یا با دبیرخانه این همایش به شماره ۳۲۱۱۲۴۸۶ – ۰۲۵ تماس بگیرند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات