۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۲۵۰۰۱

حمایت مردمی از مواضع سیدحسن نصرالله

حمایت مردمی از مواضع سیدحسن نصرالله
شهرهای مختلف لبنان طی تظاهرات‌هایی با کاروان‌های خودرویی به حمایت از مواضع دبیرکل حزب‌الله پرداختند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه الجمهوریه چندین کاروان خودرویی در حمایت از مواضع سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در بیشتر روستاها و مناطق جنوب و مناطق مرزی٬ پرچم‌های لبنان را در کنار پرچم‌های حزب‌الله و عکس سید نصرالله بالا برده و شعارهایی در حمایت از رهبری مقاومت لبنان سر دادند.

این کاروان‌ها در میدان‌های روستاها و مناطق کفرکلا٬ عدیسه٬ الطیبه٬ دبین و بلاط در یک کاروان واحد با حدود 150 خودرو تجمع کرده و درجاده مرزی در مقابل دیوار بتنی حائل در سایه استقرار گشت‌‌های ارتش٬در تظاهرات خود به حمایت از سخنان و مواضع دبیرکل حزب‌الله پرداختند. 

همچنین تعداد زیادی خودرو و موتور از میدان‌های عمومی در روستاها و مناطق بنت جبیل به سمت مسیرهای عمومی و خط ساحلی تا نقطه تجمع در منطقه پل زهرانی حرکت کردند. این تظاهرات در شهر نبطیه و روستاهای آن نیز برگزار شد.

همچنین کاروان‌های خودرویی از روم در منطقه جزین به سمت حیطوره و جباع حرکت کرده و به ملیتا رسیدند.

خودروهای شرکت‌کننده در این تظاهرات‌ها ضمن تایید مواضع سید نصرالله در حمایت از نبیه‌بری رئیس‌پارلمان لبنان نیز شعارهای سردادند. همچنین این تظاهرات در صور از میدان العلم به سمت شعبه بانک لبنان و در سایه تدابیر امنیتی و استقرار ارتش نیز برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات‌ها خواستار گفتگو با میشل‌عون رئیس جمهور کشورشان بوده و دعوت وی مبنی بر حضورتظاهرات‌کنندگان و یا نمایندگان آنها در کاخ بعبدا را پذیرفتند.

در حاصبیا نیز تظاهرات در بازار اصلی برگزار شد و شرکت‌کنندگان با بالابردن پرچم‌های لبنان و خواندن ترانه ها و سرودهای ملی خواستار محاکمه فاسدان و بازگرداندن اموال غارت‌شده به خزانه دولت و نیز احقاق حقوق شهروندان بودند. معترضان در خیابان‌های این منطقه در سایه تدابیر شدید امنیتی ارتش و نیروهای امنیتی کشور به تظاهرات پرداختند.

جنبش امل: بری در سلامت کامل است

به گزارش پایگاه خبری العهد، دفتر مرکزی جنبش امل٬ همه شایعات مبنی بر انتقال نبیه‌بری رئیس پارلمان لبنان به بیمارستان را رد و اشاره کرد که بری در سلامت کامل است.

نشست 40 دقیقه‌ای میان عون و حریری به دور از کانون توجهات

سعدحریری نخست‌وزیر لبنان و میشل‌عون رئیس‌جمهور این کشور یک نشست 40 دقیقه‌ای در بعبدا برگزار کردند که البته بیانیه رسمی از این دیدار صادر نشد. اما محافل سیاسیکه اصرار دارند تا در خصوص این جلسه و نتایج آن سکوت کنند٬ بدون بیان جزئیات تنها به این نکته اکتفا کردند که موضوع بحث عون و حریری در این نشست٬ تنها همان اتفاقات اخیر و درحال جریان لبنان بود.

این منابع خاطرنشان کردند که قراربود این جلسه به دور از کانون توجهات باشد٬ ضمن اینکه درهای مشاوره و تماس میان بیت‌الوسط و بعبدا هرروز باز است اما درباره برخی امور نمی‌توان تلفنی صحبت کرد و این نشست کمتر از یک ساعت بود.

نتایج نشست حریری و عون

به گزارش روزنامه النهار٬ سعدحریری نخست‌وزیر لبنان طی نشستی که با میشل‌عون رئیس جمهور این کشور داشت به دو نتیجه رسید: نتیجه اول٬ مسئله امنیتی بود از این جهت که حوادث میدان ریاض‌الصلح دیگر تکرار نشود وتظاهرات‌کنندگان و نیز تردد آنها در راه‌ها در امنیت کامل باشد. نتیجه دوم٬ مسئله سیاسی بود از این نظر که زمانی که حریری پیشنهاد تشکیل یک حکومت جدید را داد٬ به نظر می‌رسید که عون به دنبال سخنان خود در روز گذشته و بر اساس قانون‌اساسی٬ مخالفتی با آن نداشت؛ با این شرط که حریری طرح مفصل‌تری ارائه داده و  در  قوه مجریه نیز خلاء ایجاد نشود.

برگزاری جلسه کمیته وزارتی با ریاست حریری

روزنامه النهار نوشت: سعدحریری نخست‌وزیر لبنان٬ در راستای تلاش برای تسریع روند طرح اصلاحات اقتصادی و تاکید بر جدی بودن دولت در این اصلاحات٬ دیروز ریاست جلسه کمیته وزارتی با موضوع پرداختن به طرح برق را بر عهده داشت.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
جای حسن نصرلله اخرش توهمون روستاهاست نمیدونم چرااین کشورمسلمان همیشه دم ازجنگ میزنه بااین جمعیت ناچیزش به مردمش نمیرسه باعربستان اسراییل امریکاهم میخاد بجنگه اخه توچی داری اربده میکشی ایابدستورپیغمبرحضرت محمدرفتارمیکنی
0
0