۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۲۵۴۸۵

ادعای ابوظبی درباره خروج کامل نیروهای اماراتی از جنوب یمن

ادعای ابوظبی درباره خروج کامل نیروهای اماراتی از جنوب یمن
فرماندهی نیروهای مسلح امارات ادعا کرد که همه نیروهای این کشور از عدن، پایتخت موقت دولت مستعفی منصور هادی در جنوب یمن به کشورشان بازگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات عربی متحده ادعا کرد که نیروهای وظیفه آن در استان عدن (جنوب یمن) پس از انجام وظایف نظامی خود برای آزادسازی عدن و واگذاری آن به نیروهای سعودی و یمنی به کشورشان (امارات) بازگشته‌اند.

فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات در بیانیه‌ای گفت: «واگذاری عدن به نیروهای سعودی و یمنی [دولت منصور هادی] با مسئولیت پذیری و مطابق با یک استراتژی نظامی منظم و برای اطمینان از حفظ دستاوردهای حاصل‌شده  و به شکلی کاملا موفقیت آمیز انجام شد.»

در این بیانیه اشغال شهر عدن توسط نیروهای امارات عربی متحده «آزادسازی شهر عدن» خوانده شد و آمده است: «عملیات نظامی توسط نیروهای ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی از شهر عدن کلید خورد که به تعبیر فرماندهی نیروهای مسلح امارات منجر به آزادسازی بسیاری از مناطق یمنی از کنترل حوثی‌ها شد».

فرماندهی نیروهای مسلح امارات مدعی شد که هدف نیروهای این کشور در عدن نه اشغالگری بلکه  تلاش برای توانمندسازی نیروهای یمنی و آموزش‌  و تسلیح آن‌ها بوده است و بعد از پایان این «مأموریت»، آنها به امارات برگشته‌اند.

در این بیانیه همچنین ادعا شده که نیروهای امارات عربی متحده با همکاری «نیروهای برادر و دوست»، جنگ خود را علیه گروه‌های تروریستی در استان‌های جنوبی یمن و مناطق دیگر ادامه خواهند داد.

فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات ادامه مداخله نظامی و اشغالگری این کشور در یمن را این گونه توجیه کرد که نیروهای اماراتی به عنوان بخشی از ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، همچنان به نفع یمن از برادران یمنی حمایت خواهند کرد./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات