۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۲۵۵۸۲
آیت الله سعیدی:

هر راهی که به آمریکا ختم شود بن بست است|برخی از ترس رفراندوم را طرح می کنند

هر راهی که به آمریکا ختم شود بن بست است|برخی از ترس رفراندوم را طرح می کنند
امام جمعه قم با بیان این که هر راهی که به آمریکا ختم شود بن بست است، تأکید کرد که مسؤولان نباید دچار اشتباه محاسباتی شوند و از ترس و توهم رفراندوم را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به توصیه قرآن برای مبارزه و مقابله با استکبار و کفار گفت: دشمنان می خواهند بر مؤمنان سلطه داشته باشند اما باید توسط مسلمانان ذلیل و حقیر شوند.

وی افزود: نباید کاری کنیم که مشرکان احساس عزت و قدرت در دنیا داشته باشند، اگر مسلمانان به یاری خدا بروند مسلما خداوند آنان را بر کفار و دشمنان پیروز خواهد کرد، باید اقتدار و عزت را به رخ مشرکان و دشمنان کشید.

امام جمعه قم در خطبه دوم با گرامیداشت سالروز شهادت نخستین شهید محراب به دست منافقان، سالگرد هجوم اشغالگران آمریکایی به مردم سامرا و هتک حرمت امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به روز فرهنگ عمومی ادامه داد: امام راحل می فرمایند راه اصلاح یک مملکت، اصلاح فرهنگ آن است؛ تحکیم هویت دینی و ملی یکی از وظایف و رسالت های شورای فرهنگ عمومی است تا دشمن نتواند با فرهنگ مبتذل و منحط خود در حوزه فرهنگی مسلمانان نفوذ کند.

آیت الله سعیدی با تأکید بر این که همه باید برای معرفی و اعتلای ارزش های دینی تلاش کنند، ابراز داشت: در این میان قم که حرم اهل بیت(ع) و پایگاه انقلاب است جایگاهی ویژه دارد و باید همه دستگاه ها و خود مردم قم اهتمام داشته و برای حفظ هویت فرهنگی خود و مبارزه با تهاجم فرهنگی اقدام کنند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته در دیدار مردم قم فرمودند انگیزه هایی وجود دارد که فضای انقلابی قم را تغییر دهند و روحیه انقلابی و دینی را کمرنگ کنند و از کید دشمن در همه جوانب نباید غافل شد، رهبر انقلاب فرمودند بزرگان و جوانان قم اجازه ندهند که دست های خائن، قم را از مرکزیت انقلاب خارج کنند.

امام جمعه قم با بیان این که همه باید برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب پای کار باشند، خاطرنشان کرد: این کار از عهده یک نفر و یک شورا خارج است و همه اقشار مردم و دستگاه ها باید فعال باشند.

وی با انتقاد از تابلوهای ورود شهر قم اضافه کرد: کسی که وارد قم می شود با تابلوهایی که در ورودی های شهر می بیند احساس نمی کند که به حرم اهل بیت(ع) وارد شده و این مسأله دون شأن قم است، نباید برای درآمد بیشتر هویت قم را زیر سؤال ببرند.

آیت الله سعیدی با گرامیداشت شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز دوران امامت حضرت ولیعصر(عج) گفت: از مردم عزیز کشور برای دو ماه عزاداری برای اهل بیت(ع) به ویژه سالار شهیدان قدردانی می کنیم چرا که عزاداری ها رمز حفظ ارزش های دینی، اتحاد و همبستگی و خدمت به یکدیگر است، در اربعین مشاهده کردیم هیچکس از خدمت به زوار دریغ نمی کرد و درس های محرم و صفر باید در طول سال هم وجود داشته باشد.

وی با تبریک حلول ماه ربیع، میلاد رسول اکرم(ص)، امام صادق(ع) و هفته وحدت را گرامی داشت و افزود: باید در بیان معارف و حقایق اسلام، بر حفظ و تقویت وحدت امت اسلامی تأکید شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار اظهار داشت: چند حادثه مهم در 13 آبان اتفاق افتاده که به شرارت های آمریکا برمی گردد؛ تبعید امام راحل، کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی از جمله رویدادهای مهم 13 آبان در سال های مختلف است.

وی با اشاره به فتنه دشمن در عراق و لبنان ادامه داد: امروز ملت ایران در جریان فتنه آمریکایی و اسرائیلی که در عراق و لبنان وجود دارد به خوبی مشاهده می کند که منشأ اصلی ناامنی، عقب ماندگی، اختلافات و غارت اموال در عراق سفارت آمریکا در این کشور است.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: اگر در ابتدای انقلاب دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا را تسخیر و جنایات آن را افشا نمی کردند و امام بر این کار صحه نمی گذاشتند، انقلاب دوم با محوریت مبارزه با آمریکا شکل نمی گرفت.

وی عنوان کرد: شرارت ها و توطئه های سفارت آمریکا علیه ملت ایران کاری می کرد که انقلاب به انحراف کشیده شود و اگر این سفارت وجود داشت معلوم نبود که بتوانیم ورود به 40 سال دوم انقلاب اسلامی را جشن بگیریم.

امام جمعه قم تأکید کرد: تنها راه نجات و علاج از فتنه آمریکا در عراق بهره مندی ملت عزیز عراق از تجربه ایران اسلامی است، ملت عراق بداند که سفارت آمریکا در بغداد مرکز و اساس فتنه است.

وی اضافه کرد: 13 آبان در ایران به عنوان نمادی برای استقلال و آزادی و مقابله با سلطه است و برکات جمهوری اسلامی ایران برای این است که با آمریکا دست سازش ندادیم و سلطه او را نپذیرفتیم؛ 13 آبان باید توسط همه اقشار ملت بزرگ داشته شده و با شکوه برگزار شود.

آیت الله سعیدی با بیان این که راهپیمایی 13 آبان باید در تراز ملت ایران باشد، گفت: با توجه به پیروزی های اخیر، اقتدار موشکی و ایستادگی در برابر تحریم ها لازم است همه مردم به ویژه مسؤولان نظام در مراسم با شکوه  13 آبان شرکت کنند و همه ندای مرگ بر آمریکا سر دهند.

وی افزود: امروز دعوت به زنده کردن و تقویت شعار مرگ بر آمریکا عین تقوا و دیانت، جهاد و مبارزه و عمل به فرمایش قرآن کریم است، با آمریکایی ها و دشمنان نباید دست سازش داد، جبهه کفر و نفاق و استکبار همواره پیشنهاد مذاکره می کنند تا ما را به سازش بکشانند و از اعتقادات و رفتارهای ایمانی دست برداریم، برخی که خود را عقلای قوم می دانند سازش با آمریکا را عین مصلحت معرفی می کنند.

امام جمعه قم تصریح کرد: تجربه مبارزات ملت ایران و عهدشکنی های دشمنان به ویژه آمریکایی ها نشان می دهد که نباید با چنین سلطه گرانی سازش کرد، دشمن مذاکره را یک تاکتیک برای تداوم سلطه و ظلم های خود قرار داده است اما رهبر انقلاب و ملت ایران دست آمریکا را خواندند و در برابر آن دچار اشتباه محاسباتی نشدند.

وی تأکید کرد: توصیه می کنیم که مسؤولان مراقب باشند دچار اشتباه محاسباتی نشوند و بدانند هر راهی که به آمریکا ختم شود بن بست است و جز ذلت، خواری، عقب ماندگی و بیچارگی نتیجه دیگری نخواهد داشت، تنها راه برون رفت از مشکلات و رفاه ملت رونق تولید، تمرکز بر حل مشکلات معیشتی، اجرای اقتصاد مقاومتی، تقویت حرکت علمی و اقتصاد دانش بنیان است.

آیت الله سعیدی بیان کرد: اشتباه بزرگی است که برخی خیال می کنند که آمریکا و چند کشور اروپایی کل جهان را تشکیل می دهند، ایران اسلامی به جز با آمریکا و رژیم غاصی صهیونیستی که نماد ظلم و غارت هستند با تمام جهان روابط عاقلانه بر قرار می کند، این مطلب از واضحات است و بارها توسط رهبر معظم انقلاب اعلام شده و نباید کسی از سر ترس و توهم پیشنهاد رفراندوم بدهد.

امام جمعه قم همچنین از فعالیت ها و خدمات گروه های جهادی در مناطق محروم قدردانی کرد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی رانتی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد ،رشوه خوار و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و هرمسئول فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف جیب انقلاب ، نظام و آرمان ها و ارزشهای والای شهدای مردم مظلوم رو زده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان ، پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور خود و فرزندانشان دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و اصولگرای محافظه کار، اعتدالی یا اصولگرای اصلاح طلب شده اند!!!.خود را پشت سر مشکلات معیشتی مردم، ناشی از سوء مدیریت خودشان پنهان نموده ،،فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در غرب خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند، و علارغم بی میلی ظاهری مترصد فرصتی-معجزه تکرار- بواسطه مذاکره با غرب یا تهدید به تحریم نظام و باج خواهی با آشوب و قربانی کردن مردم ...جهت حفظ منافع شخصی خود و خانواده در داخل و خارج از کشورند، محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی رانتی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد ،رشوه خوار و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و هر مسئول فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف جیب انقلاب ، نظام و آرمان ها و ارزشهای والای شهدای مردم مظلوم رو زده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان ، پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور خود و فرزندانشان دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و اصولگرای محافظه کار، اعتدالی یا اصولگرای اصلاح طلب شده اند!!!.خود را پشت سر مشکلات معیشتی مردم، ناشی از سوء مدیریت خودشان پنهان نموده ،،فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در غرب خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند، و علارغم بی میلی ظاهری مترصد فرصتی-معجزه تکرار- بواسطه مذاکره با غرب یا تهدید به تحریم نظام و باج خواهی با آشوب و قربانی کردن مردم ...جهت حفظ منافع شخصی خود و خانواده در داخل و خارج از کشورند، محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.
0
0