۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۲۵۸۴۰
آیت‌الله سعیدی:

از وقف برای توسعه علم و استقلال اقتصادی کشور استفاده شود

از وقف برای توسعه علم و استقلال اقتصادی کشور استفاده شود
تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) گفت: لازم است از ظرفیت وقف برای توسعه علم و دانش و استقلال اقتصادی ایران استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در جمع مدیرکل و شورای اداری اوقاف قم ضمن تشکر از فعالیت‌های این اداره کل در برپایی موکب‌های اربعین در ایران و عراق اظهار کرد: کارکرد موقوفات در جامعه امروز به خوبی متجلی و موجب رونق عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت و فرهنگ اربعین شده است.

وی افزود: لازم است بر اساس آموزه‌های دینی و آرمان‌های انقلاب، در راستای فهم و بصیرت بیشتر تلاش کنیم و در این رهگذر از همه ابزارهای مشروع استفاده کنیم.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س)، توسعه علم و دانش را یکی از موضوعات مورد نیاز جامعه دانست و تصریح کرد: وقف در این حوزه اهمیت زیادی دارد، کسب علم و دانش یکی از مهمترین تاکیدات دینی ماست و چه خوب است که خیرین و نیکوکاران، موقوفاتی را برای این منظور از خود به یادگار بگذارند.

وی ادامه داد: هر چه علم و دانشی عمیق‌تر و کاربردی‌تر باشد، ماندگاری آن هم در جامعه بیشتر خواهد بود و وققی که برای این منظور بنا نهاده شود هم ماندگاری بالایی دارد.

سعیدی با تاکید بر اینکه نباید مسائل سیاسی را در مسئله وقف به گونه‌ای وارد کرد که مردم از آن فاصله بگیرند گفت: مسئولان امر در حوزه وقف باید با روی گشاده در خدمت مردم باشند و با عملکرد خود به ترویج این سنت حسنه کمک کنند.

امام جمعه قم افزود: توسعه علم و دانش یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و سازمان اوقاف باید از طریق توسعه وقف علمی، به مطالبات ایشان جامه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات این شرکت‌ها، از جمله مسائلی هستند که می‌توان از موقوفات در راستای توسعه آنها گام برداشت.

سعیدی با بیان اینکه لازم است موقوفاتی داشته باشیم که موجب استقلال اقتصادی ملت ایران شوند گفت: لازم است اطلاع‌رسانی پیرامون اداره موقوفات و استفاده از عواید آنها در سطح جامعه صورت بگیرد زیرا این امر موجب اعتماد بیشتر مردم و رغبت بیشتر نسبت به وقف خواهد شد.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) اضافه کرد: وقف امری مردمی است و نباید به گونه‌ای عمل کرد که مردم گمان کنند وقف جنبه دولتی یافته است./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
اگر وقف را جدی بگیریم، حوزه ها هیچ گونه وابستگی به دولت نخواهند داشت
0
0
ناشناس
|
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
موقوفاتی که از حوزه چپاول و غارت کرده اند باید از چنگال موقوفه خواران رهایی یابد.