۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۶۲۵۹۹۶
به قلم آیت الله مکارم شیرازی؛

بررسی شبهات در وجود آفریدگار جهان در یک اثر + دانلود

بررسی شبهات در وجود آفریدگار جهان در یک اثر + دانلود
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این کتاب تشریح کرده که هر موجود زنده ای در جهان به سوی کمال می رود و رسیدن کامل به آن جز با شناخت جهان و آفریدگار آن امکان پذیر نمی باشد.
به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلید شیعه است. وی تاکنون بیش از ۲۰۰ کتاب در موضوعات مختلف نوشته است از جمله آن می‌توان به کتاب آفریدگار جهان اشاره کرد که درباره اثبات خدا و لزوم پایبندی به دین و نیاز به آن را توضیح می‌دهند.

فرهنگ یک جامعه که مجموعه پیچیده‌ای از اعتقادات، مذهب، اخلاق، آداب و رسوم، تاریخ و نگرش‌های اجتماعی و سیاسی است، قبل از هر چیز بر عقاید آن جامعه استوار است، برای هرگونه اصلاحات فرهنگی باید به اصلاح عقاید پرداخت، چراکه تا پایه‌های محکمی از عقیده نباشد، شکل گیری و اصلاح ایدئولوژی‌ها و رفتار‌ها ممکن نیست.

به همین دلیل در شرایط نابسامان دنیای کنونی، و طوفان‌های سختی که از هر سو می‌وزد و مظالم و مفاسد عظیمی که سایه شوم بر جوامع بشری انداخته، باید به سراغ تحکیم پایه‌های عقیده رفت.

انسان‌ها - به ویژه جوانان - با اتکاء به عقیده‌ای محکم به مبدأ جهان هستی و داشتن اعتقادی روشن و شفاف نسبت به اهدافآفرینش و مسیری که انسان در این مجموعه در پیش دارد، به نیروی عظیم و مستقلی مبدل می‌شوند که در برابر هیچ فکر و قدرت شیطانی سر فرود نخواهند آورد و در سایه آن می‌توانند جامعه‌ای آباد و آزاد و مستقل و پرافتخار بسازند.

در همین راستا مرکز انتشارات نسل جوان حرکت تازه‌ای در جهت مسائل عقیدتی آغاز کرده و کتاب های: آفریدگار جهان، خدا را چگونه بشناسیم؟ و رهبران بزرگ را که از بهترین کتاب‌ها در زمینه مسائل عقیدتی محسوب می‌شود با سبکی تازه دراختیار عموم علاقه مندان می‌گذارد.

ساختار کتاب:

نگارنده در کتاب آفریدگار جهان در دو بخش ضرورت شناخت خدا و روشن‌ترین دلیل توحید تنظیم شده است.

نکارنده در بخش نخست به بررسی دو موضوع: آیا لازم است خدا را بشناسیم؟! و مسائل و موانع ذهنی شناخت خدا و در بخش دوم نیز به بررسی و پاسخ شبهات غربیان در برهان نظ، آن که هستی از خود دارد و اعجاز؛ دریچه جهان ماوراء ماده در اثبات وجود خدا پرداخته است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این کتاب تشریح کرده که هر موجود زنده‌ای در جهان به سوی کمال می‌رود و رسیدن کامل به آن جز با شناخت جهان و آفریدگار آن امکان پذیر نمی‌باشد.

همچنین بدون آن افراد جامعه نیز نمی‌توانند همه در مقام عدالت زندگی کنند، چون اگر کسی پایبند به قانونی نباشد چه دلیلی بر اجرای عدالت خواهد داشت و قوانین جامعه را که خود افراد آنرا تصویب کرده اند اولا ثابت نیستند و دوما خود شخص قانون گذار چه دلیلی دارد که حقوق مردم را رعایت کند و بسیاری از موضوعات مهم دیگر که هر فرد مسلمانی باید آن را بداند.

برشی‌هایی از کتاب:

مسائل و موانع ذهنی شناخت خدا

از مهم‌ترین و شریف‌ترین موضوعاتی که در مورد آن بحث می‌کنیم، موضوع «خداشناسی» است؛ چرا که زیربنای تمامی بحث‌های آینده می‌باشد. راه ثابت کردن این نکته هم بسیار سهل و ساده می‌باشد. لطفا توجه فرمائید:

مخالفت دانشمندان مادی

در ابتدا، ممکن است که ادعای ما را نپذیرید و شما را به تعجب وادارد، که چگونه اثبات این موضوع، آسان است؛ در حالی که گروهی از دانشمندان، علما، مخترعین و مکتشفین بزرگ، متفکر و فوق العاده، این مسئله را قبول ندارند. دلیل مشکل بودن اثبات این قضیه، مخالفت‌های شدید و سرسختانه آن‌ها می‌باشد.

این طرز تفکر، هنگامی محکوم می‌گردد که در چگونگی مبارزه دانشمندان مادی با خداپرستان آگاه، دقت کافی به عمل آید. مخالفت علمای مادی با خداپرستان از آن زمانی شروع شد که کلیسا با قدرت فوق العاده خود و خرافات مضحک و خنده داری که به دین مسیح علیه السلام بسته بود، بر سراسر اروپا حکومت می‌کرد و از طرفی، چون انتشار حقایق علمی با منافع شخصی دربار پاپ، در تضاد بود؛ کلیسا شدیدا با گسترش علم و دانش مخالفت و دست و پای دانشمندان علوم طبیعی را در زنجیر کرده بود و به آن‌ها اجازه فعالیت علمی نمی‌داد؛ زیرا امپراطوران و سیاستمداران زمان خود را زیر نفوذ و تسلط خود درآورده بود. آری، کلیسا این گونه با مجهزترین سلاح‌های روز با مخالفین خود می‌جنگید.

جنایات بی رحمانه کلیسا به آخرین درجه خود رسیده بود که نهضت‌های علمی، ظهور کردند و روشنفکرانی که از عقاید خرافی زمان خود، خسته شده بودند، به دنبال آن‌ها به راه افتادند. از طرف دیگر، آزادی خواهان از موقعیّت استفاده کرده و علیه حکومت ظالمانه زمان خود وارد میدان نبرد شدند.

این سه نیرو، با پشتکار عجیبی با دین به مبارزه پرداختند و در این راه، به وسایل و ابزار گوناگونی، متوسل شدند و برای آنکه به آرزو‌های خود، جامه عمل بپوشانند و قدرت را به دست آورند؛ از هیچ گونه جسارتی نسبت به خداپرستان عالِم، خودداری نکردند. کم کم این مبارزه، شکل گرفت و پاپ و کلیسا، مجبور به عقب نشینی گشتند و در نتیجه، تبلیغات ضد دینی سراسر دنیای غرب را فراگرفت و طولی نکشید که به عنوان یک ارمغان ارزنده علمی؛ از دروازه‌های اروپا «ماتریالیست ها» وارد مشرق زمین شد و در تمام تاروپود زندگی آن‌ها نفوذ کرد.

بزرگ‌ترین اشتباه دانشمندان علوم طبیعی این بود که مخالفت با آیین خرافی پاپ را گسترش داده و به منظور انتقام جویی و کینه توزی و جبران صدماتی که در زمان نفوذ کلیسا به آن‌ها رسیده بود؛ به طور کلی منکر خدا شدند! و شاید هم مخالفت بسیاری از آن‌ها تنها برای گسترش و انتشار علوم و جلوگیری از خرافات پاپ‌ها و اسقف‌ها بوده؛ اما وقتی این مبارزه به دست گروهی از ماتریالیست‌های متعصب و جاه طلب افتاد؛ به مبارزه خود، آب و رنگ علمی داده و همه ادیان آسمانی و معتقدات و مقدسات را مورد حمله شدید قرار دادند؛ بنابراین نباید مبارزه و مخالفت مادیون با دین و خداشناسی را دلیل بر مشکل بودنِ، اثبات مطلب، گرفت؛ زیرا همانطور که گفتیم: گروهی از آن‌ها به منظور کسب قدرت و گروه دیگر به خاطر گسترش علوم طبیعی و جلوگیری از انتشار خرافات کلیسا، دست به مخالفت زده بودند. این نکته را هم اضافه کنیم که اکنون در میان دانشمندان علوم طبیعی، افراد زیادی وجود دارند که جدا از خداپرستی، طرفداری می‌کنند و این خود سند زنده‌ای است که «مبارزه با دین کشیش غیر از مبارزه با دین فطری است.»

بررسی شبهات در وجود آفریدگار جهان در یک اثر + دانلود

یک فضاى خالى هولناک در درون اتم!

حجم یک اتم، بیش از ده‌هزار برابر حجم هسته آن مى‌باشد ولى تمام این حجم، پر نیست و فاصله میان الکترون‌ها و هسته که نسبت به حجم هسته بسیار وسیع مى‌باشد، به طور کامل خالى است.

براى تصویر روشن‌تر از این فضاى عجیب کافى است بدانیم که اگر قطر یک اتم را ۱۰۰۰ متر فرض کنیم، تنها یک متر آن به وسیله هسته اشغال شده و الکترون‌ها در فاصله هزارمترى به دورهسته گردش مى کنندو بقیه رافضاى خالى تشکیل مى دهد!

ژولیو ـ دانشمند معروف ـ مى گوید:

«اگر فضاى خالى میان اتم هاى بدن یک انسان را از بین ببریم و تمام اجزاى اتم هاى آن را به وسیله اى (مثلا فشار فوق العاده) به هم بچسبانیم، بدن انسان به قدرى کوچک مى شود که به سختى مى توان آن را مشاهده کرد!

گفتنی است؛ نسخه الکترونیکی کتاب «آفریدگار جهان» به قلم حضرت آیت الله مکارم شیرازی را سایت قائمیه اصفهان منتشر کرده است و علاقه مندان می‌توانند این کتاب از فایل زیر دریافت کنند. /۹۹۸/ن ۶۰۱/ش

آفریدگار جهان؛ آیت الله مکارم شیرازی

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد حاجی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کتابهای صوتی برای معرفی و دانلود در بخش ;تاب کار شود.
1
0