۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۲۶۲۵۹
آیت الله علوی‌گرگانی:

کشور باید کاملا مستقل از غرب و بیگانه باشد

کشور باید کاملا مستقل از غرب و بیگانه باشد
حضرت آیت الله علوی‌گرگانی ضمن تجلیل از توان بالای دانشجویان و جوانان کشور در فعالیت های مختلف تأکید کرد که با این وجود هرگز نباید در علم و صنعت به خارجی ها وابسته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای نهاد جهاد دانشگاهی با اشاره به آیه «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا» اظهار داشت: ما برای هدایت و نجات یک راه بیشتر نداریم و آن هم در خانه ائمه اطهار(ع) است، همچنانکه در روایت داریم: «کسانی علمی را از غیر ما طلب کند بدانند که هم گمراه هستند و هم موجب گمراهی دیگران می شوند».

وی افزود: سبیل نجات تنها در خانه اهل بیت(ع) است، اما اهل بیت(ع) هیچ وقت نمی خواهند که ما متوقف شویم بلکه توصیه فرموده‌اند در راه کسب علوم تلاش کنید و برای آن ارزش زیادی قائل شده اند تا جایی که از آن تعبیر به نور کرده اند.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در ادامه بیان داشت: خداوند ما را در حالتی آفریده که هیچ چیز نمی دانستیم ولی ابزار کار که چشم و گوش و دل باشد را در اختیار ما قرار داده تا با آن تلاش کنیم و علم و عقل خود را افزایش بدهیم، بنابراین به تعبیر قرآن، ما با دیدن و شنیدن و فهم و درک درونی می توانیم ابواب علم را بگشاییم.

وی با تأکید بر این که راه رسیدن به موفقیت جهاد و تلاش گسترده است، گفت: خداوند مطابق همان آیه ای که در ابتدا عرض کردم، می‌فرماید: جهادی که در مسیر خدا باشد ارزش دارد و موجب توفیق شما می‌شود ولی راه های دیگر موجب گمراهی شما می‌شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه حرکت های جهادی در کشور را مبارک خواند و عنوان کرد: جهاد دانشگاهی شما نیز اگر در مسیر دین و اسلام حرکت کند کارشان ارزش زیادی خواهد داشت و مطابق آیات قرآن شما در معیت خداوند خواهید بود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم خروج کشور از وابستگی به غرب ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های فراوان برای جوانان ارزش و اهمیت زیادی قائل شده اند، بنابراین ما نباید ما وابسته به خارج باشیم بلکه این خارجی های هستند که باید از کشور و علم و عقل جوانان ما استفاده کنند، چون این نعمت را خداوند به مردم ایران داده است که جوانانی با درک و شعور بالا دارد.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به این که حرکت جمعی در مسیر علم ارزش کار را افزایش می دهد، خاطرنشان ساخت: جمع کردن عقول در کنار هم دستور خدا و اهل بیت(ع) است؛ دستور به مشورت و هم فکری به ما داده شده است تا نظر بهتر را به دست بیاوریم و در این صورت بدون شک میزان گمراهی و اشتباه ما کمتر خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره مهدویت از سوی جهاد دانشگاهی و همین طور نهم ربیع الاول تصریح کرد: همه مطالبی که گفتیم باید زیر سایه مهدویت باشد و ما باید از ناحیه حضرت تأیید شویم./1330/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات