۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۲۶۳۱۲
مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی خبر داد؛

بهره مندی 25 درصد جمعیت کشور از رادیو زیارت به صورت FM

بهره مندی 25 درصد جمعیت کشور از رادیو زیارت به صورت FM
نصرپور گفت: با افتتاح رایو زیارت، 25 درصد جمعیت کشور از فرستنده رادیو زیارت به صورت FM بهره مند می شوند اما از قبل 95 درصد مردم از طریق ستاباکس رادیو زیارت را داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نصرپور، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در مراسم افتتاح 205 پروژه فنی صدا و سیما که امروز در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی رضوان برگزار شد، گفت: امروز ما شاهد تحولات و پیشرفت های قابل توجه در عرصه های فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم که شرایط و مناسبات خاصی بر جوامع بشری تحمیل و چهره جدیدی از سبک زندگی و ساختارهای فردی و اجتماعی را در جوامع مختلف تعریف کرده است.

وی با اشاره به اهمیت تکنولوژی در زندگی امروز، گفت: امروزه تکنولوژی، سبک‌زندگی را در جامعه تعریف می کند و نظام سلطه با تهاجم در حوزه های مختلف جنگ‌ هایی  را به راه انداخته اند و در حوزه جنگ سخت و فنی نسبت به جنگ نرم پیچیدگی چند برابر دارد.

نصرپور ابراز کرد: صدا و سیما خراسان رضوی در چارچوب اهداف راهبردی خود همواره در همه بخش ها از جمله گسترش، تقویت و ارتقای فنی و تجهیزات رشد روز افزودن دارد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به افتتاح ۲۰۵ پروژه فنی صدا و سیمای خراسان رضوی، اظهار کرد: این پروژه ها در بیست شهرستان و با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی با اشاره به برخی از این پروژه ها، بیان داشت: پخش زمینی شبکه استانی، افتتاح فرستنده TS4، راه اندازی فرستنده رادیو زیارت در تهران، بیرجند و بجنورد، احداث و بازسازی یکصد ایستگاه دیجیتال روستایی، نرم افزار جامع صدا و تصویر جامع فرستنده ده برنامه FM10 تربت حیدریه، افتتاح ده ها پروژه ساختمانی و مرمت راه از جمله این پروژه ها است.

نصرپور اظهار کرد: ما نخستین مرکز استانی هستیم که مراحل تولید تا پخش و انتشار برنامه ها را با پخش زمینی hd داربم که 55 درصد جمعیت استان از این پروژه امروز بهره مند می شوند؛ همچنین نخستین مرکزی هستیم که فرستنده TS4 را  افتتاح و اولین مرکز مجهز به فرستنده های رادیویی FM و پرقدرت 10 کیلو واتی در کشور هستیم.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: با افتتاح رایو زیارت، 25 درصد جمعیت کشور از فرستنده رادیو زیارت به صورت FM  بهره مند می شوند اما از قبل 95 درصد مردم کشور از طریق ستاباکس رادیو زیارت را در منازل داشته اند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات