۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۲۶۳۸۹
در خطبه های نماز جمعه مشهد تأکید شد؛

فساد مفسدان شفاف سازی شود|انتقاد ازطرح منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی

فساد مفسدان شفاف سازی شود|انتقاد ازطرح منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی
آیت الله علم الهدی گفت: طرح هایی که در منع اطلاع رسانی فساد مفسدان در صدا و سیما و رسانه ها مطرح می شود، ضد شفافیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی به ضرورت رعایت تقوا در مصرف تأکید و اظهار کرد: این که درآمد پاک و حلال در زندگی داشته باشید اما مصرف بی باکانه باشد، با تقوا سازگار نیست.

وی با تأکید به برنامه ریزی در مصرف، گفت: همان طور که در کسب درآمد حلال، تقوا لازم است در مصرف نیز رعایت تقوا ضروری است، یکی از مشکلات خانوادگی زوجین بعد از ازدواج، نبود برنامه‌ریزی در مصرف است بنابراین زوجین جوان به این نکته توجه داشته باشند زندگی 40 ساله پدر و مادر آن ها با زندگی تازه شکل گرفته آن ها متفاوت است.

آیت الله علم الهدی اعتدال در مصرف را تقوای در مصرف بیان و ابراز کرد: خداوند در قرآن می فرماید: «تقوای در مصرف اعتدال در مصرف است»، داشتن غذا و لباس زیادی مصداق اسراف نیست بلکه براساس حدیثی از پیامبر(ص) خرج بی اندازه در زندگی اسراف است.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به آغاز امامت امام زمان(عج) است، خاطرنشان کرد: این روزهایی که بر امام زمان می گذشت در سیره و زندگانی هیچ امامی پیش نیامد، چراکه هیچ امامی در آغاز امامت در قالب آقازاده پنج ساله آواره بیابان و کوه ها نشد.

وی با تأکید به وحدت بین مسلمانان، گفت: از ضرورت های زندگی امروز این است که همه فرقه ها و مذاهبی که رو به کعبه می ایستند و شهادت به پیامبر اسلام(ص) می دهند، کنار هم بوده و وحدت داشته باشند چون امروز در شرایطی هستیم که استکبار دست به دست هم داده است تا اسلام را براندازی کند پس باید مسلمانان در هر مذهبی دست به دست هم بدهند و از حریم پیامبر اسلام(ص) دفاع  کرده و دشمن اسلام را نابود کنند.

آیت الله علم الهدی در ادامه با تقدیر از رییس صدا و سیما به خاطر افتتاح HD برای شبکه خراسان، ابراز کرد: امیدوارم با این افتتاح همه کشور و جهان در زیر پوشش معرفت علی ابن موسی الرضا(ع) قرار گرفته و امیداوریم که این شبکه در کنار شبکه های سراسری دیگر مورد استفاده اقلیم های شیعه نشین قرار بگیرد.

فساد اقتصادی ویروس مهلک در جامعه است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از قوه قضاییه در مبارزه با فساد، گفت: یکی از کارهای قوه قضاییه مبارزه مجاهدانه با فساد و شفاف سازی در پیگیری از فساد است، همه ما خادم مردم هستیم و باید برای مردم به عنوان ارباب خود شفاف سازی کنیم.

وی با بیان این که فساد اقتصادی ویروس مهلک بوده که جان و ناموس مردم را هدف قرار داده است، اظهار کرد: مفسد فقط بر ثروت و دارایی ضربه نمی زند بلکه عیاشی، و بی بندباری و ولنگاری را به وجود می آورد چون مفسد عنصر ناپاکی است و این ثروت را در راه بی بندوباری و فساد در جامعه هزینه می کند.

ضرورت شفافیت فساد مفسدان برای مردم

آیت الله علم الهدی با اشاره به زمزمه های برخی در مورد مانع شدن از حرکت مجاهدانه قوه قضاییه در مبارزه با فساد، گفت: برخی مدعی هستند این گونه مبارزه با فساد و بیان آن موجب ناامیدی مردم می شود در حالی که آن ها می ترسند که در ادامه این گرفتن مفسد ها گردن او را هم بگیرند و مردم را نادان فرض کرده اند، مردم خوب می فهمند و دزدی ها را می فهمند و دزد را می بیند، چرا در کشور یکی به نان شب محتاج باشد اما  آقای فلان هر روز بر ثروت خود اضافه می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اگر قوه قضاییه دزد را بگیرد، مردم امیدوار می شوند، برخی ادعا می کنند این حرکت های قوه قضاییه موجب فراری دادن سرمایه دار می شود در حالی که سرمایه دار می خواهد کسب حلال کند و سرمابه داری که می خواهد با دزدی و راه غیرحلال بر سرمایه خود اضافه کند، همان بهتر که فرار کند.

امام جمعه مشهد برخورد با مفاسد اقتصادی را موجب امیدواری سرمایه داران به کسب حلال بیان و ابراز کرد: سرمایه دار مومن که دنبال کسب حلال است با افشای فساد ها و گرفتن دزد ها تشویق می شود چون می بیند سرمایه او با تکیه بر قدرت ها هدر نمی رود و دزد ها سرمایه او را نمی گیرد پس شفاف سازی لازم است.

وی با اشاره به تلاش برخی برای تصویب قانون منع پخش اعترافات متهمان از صدا و سیما و دیگر رسانه ها، گفت: جریان ها و طرح هایی که شفاف سازی را زیر سوال ببرد تولید سوءظن می کند، این طرح هایی که در منع اطلاع رسانی فساد مفسدان و برخورد با آن ها مطرح می شود، ضد شفافیت است.

آیت الله علم الهدی اطلاع رسانی و شفافیت را موجب بصیرت و آگاه سازی مردم بیان و ابراز کرد: در روزهای اخیر سپاه غیور فردی را که محور رسانه ای ضد انقلاب و استکبار بود را دستگیر کرده و خبر آن نیز از رسانه ها به اطلاع مردم رسید حال اگر شفاف سازی صورت نمی گرفت این فرد بعد ممکن بود خود را پوشانده و در دستگاه ما نفوذ کند و ضربه بزند اما با شفاف سازی موجب می شود مردم ما خائن شناس و کارشناس باشند.

بصیرت و تصمیم گیری مردم بر سرنوشت خود از امتیازهای ایران نسبت به دیگر کشور ها است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بصیرت و تصمیم گیری توسط مردم را از امتیازهای کشور ما نسبت به دیگر کشورهای جهان بیان و ابراز کرد: امتیاز کشور ما این است که مردم ما بیدار است و نیز تنها کشوری هستیم که مردم خود برای خود تصمیم می گیرند، حتی در آمریکا لابی صیهونیست برای آن ها تصمیم می گیرد، شفاف سازی موجب ماندن این امتیاز ها است.

وی به ضرورت شفاف سازی براساس قانون اساسی و شریعت اشاره و بیان داشت: براساس قانون اساسی دادگاه ها باید علنی برگزار شود مگر به خاطر مسئله امنیتی قاضی تشخیص دهد همچنین حدود اسلامی براساس شریعت باید در حضور مردم باشد و مردم آدم شناس باشند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات