۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۶۲۶۳۹۷
شیخ دعموش:

خواهان دولتی سالم برای اجرای اصلاحات ریشه ای هستیم

خواهان دولتی سالم برای اجرای اصلاحات ریشه ای هستیم
معاون رییس شورای اجرایی حزب الله امروز تاکید کرد: ما خواهان تشکیل یک دولت سالم هستیم که اصلاحات اقتصادی ریشه ای را اجرا کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: تحرکات مردمی خودجوش بیانگر رنج و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و معیشتی آنها است، اما برخی از نیروها و طرف های داخلی و منطقه ای و بین المللی از آن برای رسیدن به اهداف سیاسی و تحمیل مقاصد معینی بهره برداری می کنند.

وی افزود: آمریکا و هم پیمانانش خواهان وارو نه کردن موازنه سیاسی در کشور و تغییر معادله داخلی و باز تشکیل قدرت در لبنان به نفع خودشان هستند و از این رو بود که روند امور را به سمت استعفای دولت سوق دادند و از تحرکات مردمی سوء استفاده کردند و خیابانها و جاده ها را بستند و کشور را در طول روزهای گذشته فلج کردند تا اینکه شروط سیاسی خود را برای تشکیل دولت و تحمیل یک دولت تکنوکرات از طریق تحرکات خیابانی تحمیل کنند.

وی افزود: خواسته آمریکا این است که یک دولت تحت کنترلش در لبنان روی کار بیاید تا واشنگتن درخصوص سرفصل ها و اولویت های سیاسی این دولت تعیین تکیف کند و این دولت مقاصد سیاسی آمریکا از ترسیم مرزها براساس نظر اسرائیل و آغاز استخراج نفت و گاز به نفع شرکت های آمریکایی و تحمیل اسکان دائمی پناهندگان فلسطینی در لبنان گرفته تا ضربه به مقاومت و هم پیمانانش و طرح موضوع موشک ها و توانمندی های مقاومت را اجرا کند.

شیخ دعموش تاکید کرد: حزب الله تغییر معادله سیاسی در لبنان را نمی پذیرد و تغییر وجهه سیاسی لبنان را قبول نمی کند.

وی افزود: ما خواهان یک دولت سالم و مستقل هستیم که اعتماد همه لبنانی ها را کسب کند و راهکارهای جدی و مناسب با بحران های معیشتی مردم را تدوین کند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات