۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۲۶۴۸۹
حجت الاسلام متولی الموتی:

توجه به رشد تهذیبی و علمی طلاب از شاخصه های مهم مدرسه علمیه باقرالعلوم است

توجه به رشد تهذیبی و علمی طلاب از شاخصه های مهم مدرسه علمیه باقرالعلوم است
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) از تشکیل گروه های پژوهشی در این مدرسه خبر داد و گفت: توجه به رشد تهذیبی و علمی طلاب از شاخصه های مهم مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) است.

حجت الاسلام مهدی متولی الموتی مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) محلاتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه‌های علمی و پژوهشی این حوزه، گفت: با توجه به درایت مسؤول محترم حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) رشد تهذیبی و علمی طلاب در اولویت قرار دارد بر همین اساس برنامه های علمی و پژوهشی این حوزه در راستای ارتقای جایگاه علمی و تهذیبی طلاب تنظیم شده است.

وی افزود: نخستین گام در این زمینه وارد کردن اساتید حوزه در فعالیت‌های علمی و پژوهشی است، بی‌شک اگر طلاب ببینند اساتید آنها دغدغه علمی پژوهشی دارند خود نیز به این مسیر سوق داده می‌شوند.

حجت الاسلام متولی الموتی با بیان اینکه تقسیم بندی فعالیت‌های پژوهشی از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است، عنوان کرد: امسال اساتید را در گروه‌های پژوهشی فقه، اصول، ادبیات، اخلاق، کلام، تفسیر، سیاست، جامعه انقلابی و مسائل اجتماعی تقسیم بندی کردیم تا بتوانند به عنوان استاد راهنما و مشاور طلاب را راهنمایی کنند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) محلاتی تجهیز کتابخانه و سایت حوزه را از دیگر اقدامات موثر در حوزه پژوهش برشمرد و اظهار داشت: به توفیق الهی توانستیم کتابخانه حوزه را که کتابخانه متقن و قوی است و حدودا 10 هزار جلد کتاب دارد تجهیز و آماده کرده و در اختیار طلاب قرار دهیم.

وی افزود: اتاق سایت را نیز با تجهیز امکانات، نرم افزارهای علمی و سایتهای مرتبط با حوزه در اختیار طلاب علاقمند قرار دادیم.

حجت الاسلام متولی الموتی با اشاره به ضرورت پرداختن به مسائل علمی و پژوهشی در این حوزه علمیه، گفت: پیگیری اساتید محترم و معاونت پژوهشی از دیگر اقدامات در این خصوص است، به این صورت که اساتید چند دقیقه آغازین هر کلاس را به مسائل پژوهشی طلاب می‌پردازند و معاونت محترم پژوهشی مدرسه نیز هر روز طلاب را به صورت جداگانه برای مشاوره‌های پژوهشی دعوت می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) محلاتی ادامه داد: دعوت از اساتید برجسته قم نیز گام دیگری در جهت ارتقاء جایگاه علمی و پژوهشی طلاب است که مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) در برنامه‌های خود قرار داده است. 

وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات و کرسی‌های آزاداندیشی نیاز به مطالعه و دستمایه علمی مناسبی دارد، ابراز داشت: شرکت کردن طلاب بدون سرمایه علمی مناسب در نشست‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی نتیجه چندانی ندارد، از این جهت ما تصمیم گرفتیم ابتدا طلاب مدرسه را در زمینه‌های علمی و پژوهشی تقویت کرده سپس جلسات آزاداندیشی برگزار کنیم.

حجت الاسلام متولی الموتی به تشریح سطح تحصیلی و پذیرش حوزه علمیه باقر العلوم(ع) پرداخت و گفت: با توجه به تغییرات نظام آموزشی حوزه‌های علمیه در سالهای اخیر دو اصطلاح نظام آموزشی جاری و نظام آموزشی جدید در حوزه علمیه برادران به کار می‌رود.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) محلاتی ادامه داد: بر این اساس طلاب در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) از دیپلم پذیرش می شوند و در سطح یک، حوزه علوم حوزوی را فرا می گیرند که شامل پایه‎‌های یک، دو، سه و چهار نظام آموزشی جدید و پایه پنج و شش نظام آموزشی جاری می شود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات