۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۶۲۶۵۰۶
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت با اقدامات عالمانه

ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت با اقدامات عالمانه
امام جمعه ساری با اشاره به این که نشاط و پویایی از ویژگی‌های اندیشه انتظار و مهدویت است، گفت: جامعه منتظر همواره در مسیر رشد و تعالی گام بر می‌دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا د ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش «بیعتی تا همیشه» با تبریک ماه ربیع الاول و ایام آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، غدیر، عاشورا و مهدویت را بال‌های شیعه دانست و گفت: جامعه بشری امروز در سایه فرهنگ مهدویت به سعادت و تعالی حقیقی دست پیدا خواهد کرد.
 
وی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج و گسترش فرهنگ مهدوی در جامعه اسلامی هستیم، افزود: دشمن همواره تلاش کرده تا اندیشه مهدویت را در جامعه اسلامی کمرنگ کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که باید اندیشه ناب مهدوی در سطح جامعه نشر و گسترش پیدا کند، بیان داشت: امروز اندیشه ناب انتظار بهترین راه مقابله با هجمه‌ها و فتنه‌های دشمنان اسلام است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران به تلاش دشمن در جهت ترویج بدعت و خرافه در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: متخصصان امور دینی باید جامعه را بیش از پیش با اندیشه‌ها و مفاهیم ناب انتظار آشنا کنند.
 
امام جمعه ساری، عدم شناخت صحیح از مفهوم انتظار را یکی از دلایل گسترش بدعت و خرافه در جامعه دینی عنوان کرد و افزود: اگر جامعه با این مفاهیم تعالی بخش به صورت عمیق و صحیح آشنا شوند به طور حتم توطئه دشمن در گسترش خرافه و بدعت در جامعه خنثی خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که اندیشه انتظار جامعه اسلامی را به آینده‌ای روشن امیدوار خواهد کرد، بیان داشت: برای گسترش امید به جامعه دینی باید مفاهیم ناب مهدویت و انتظا در جامعه اسلامی نشر و گسترش پیدا کند.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که نشاط و پویایی از ویژگی‌های اندیشه انتظار و مهدویت است، خاطرنشان کرد: جامعه منتظر همواره در مسیر رشد و تعالی گام بر می‌دارد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که به طور حتم اعتقاد عمیق به مهدویت جامعه اسلامی را به سوی پیشرفت و تحرک سوق خواهد داد، بیان داشت: امروز نیز جامعه اسلامی برای برون رفت از مشکلات باید اندیشه ناب مهدوی را در خود تقویت کند.
 
وی در ادامه سخنان خود، نگاه‌های سطحی و غیر علمی به مسأله مهدویت را یکی از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از گسترش این مفاهیم ناب در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ مهدویت باید کارهای عالمانه صورت گیرد و از کارهای جاهلانه پرهیز شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات