۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۲۶۵۱۱

شماره ۲۸۶ سراج منتشر شد

شماره ۲۸۶ سراج منتشر شد
بی تدبیری خواص علمی جامعه و دسیسه چینی‌های دشمنان دین اسلام باعث شده است که در این برهه از زمان بیشترین انشقاق و درگیری‌ها را در جامعه اسلامی شاهد باشیم.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، در شماره 286 روزنامه سراج موضوعات مختلفی از جمله نقدی  بر فیلم پارادایس، تسلیت به آذربایجان، معرفی خبرنگاری که در جشواره‌ای استانی مقام آور شد، صحبت‌های معاون مطبوعات کشور و نقد‌ها و تحلیل‌های دیگر منتشر شده است.

همچنین در این شماره یادداشتی به مناسبت قرار گرفتن در هفته‎ی وحدت منتشر شده است که از نظر مخاطبان محترم می‎گذرد:

صلح و دوستی و برابری کلید واژگانی هست که در تمامی مکاتب و اندیشه رهبران وجود دارد، اسلام به عنوان آخرین دین و شیعه به عنوان عصاره ناب آن از این واژگان مستثنی نیست؛ در کلام پیامبر رحمت و مهربانی حضرت مصطفی (ص) آمده است که می‌فرمایند: مَنْ یُصلِحْ ما بَینَهُ وَ بَینَ اللهِ یُصلِحِ اللهُ ما بَینَهُ وَ بَینَ النّاسِ. کسی که میان خود و خداوند صلح و سازش دهد خداوند نیز میان او و مردم اصلاح و سازش خواهد داد.

این دست روایات خود نشان از آن دارد که معنای صلح و برابری بین مردم جایگاهی بلند در مکتب اسلام دارد. وقتی به این جمله ارزشمند پیامبر خاتم (ص) که می‌فرمایند: اِنَّ أَفضَلَ الصّدَقَةِ اِصلاحُ ذاتِ البَینِ. اصلاح و سازش میان مسلمانان برای انسان بالاترین صدقه و احسان به شمار می‌آید نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که  دشمنی‌ها و کینه توزی‌های بی اساس جز تنش و آشوب و بحران نتیجه‌ای دیگر ندارد. ما همه مسلمانیم و مگر نه اینکه قرآن کریم کتاب آسمانی ماست؟ چگونه است که خداوند در آیه ۹۹ سوره یونس می‌فرماید: «اگرچه پروردگارت می‌خواست، تمامی اهل زمین ایمان می‌آوردند، پس آیا تو مردم را به اکراه وا می‌داری که مؤمن شوند؟»  پس بی شک هیچ زور و تحمیلی در ابراز عقیده و بیان اندیشه نیست.

همانگونه که در عهد رسالت انبیا و پیامبر بزرگوار اسلام شاهد مناظره ایشان با مکاتب و اندیشه‌های دیگری بودیم و هرگز پیامبر سریعا دستور کافر بودن مرتد بودن و قتل آن‌ها را نمی‌داد، چرا امروزه بعد از ۱۴۰۰ سال از فراگیر شدن اندیشه‌های این پیامبر مهربان پیروانش با این خشونت با همکیشان خویش رفتار می‌کنند. مگر نه این است که همه مسلمانیم و رو به یک قبله نماز می‌ایستیم و یک کتاب را می‌خوانیم؟

بی تدبیری خواص علمی جامعه و دسیسه چینی‌های دشمنان دین اسلام باعث شده است که در این برهه از زمان بیشترین انشقاق و درگیری‌ها را در جامعه اسلامی شاهد باشیم. دلمان خوش است که یک هفته‌ی وحدت داریم. اما متولیان و مدیران سازمان‌های عریض و طویل وحدت به غیر از جلسات در همین ایام چه کار مثبتی در جهت روشنگری جامعه انجام داده اند؟ آیا آن دسته از افرادی که به راحتی در شهر و منزل خود با زیر سوال بردن وحدت دم از مکتب ناب اهل البیت (ع) می‌زنند می‌دانند که شروع کننده چه جنایاتی هستند؟/د101/س

ارسال نظرات