۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۲۶۵۲۴
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «اهل بیت در قرآن و سنت» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «اهل بیت در قرآن و سنت» منتشر شد
کتاب «اهل بیت(ع) در قرآن و سنت» نخستین عنوان (مَدخل) از مجموعه دانشنامه قرآن و حدیث است که نسخه الکترونیکی آن منتشر شده است.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «اهل بیت (ع) در قرآن و سنت» اظهار داشت: این کتاب چکیده صد‌ها کتاب و هزاران حدیث است که با نگاه و تدوینی نو، به شیفتگان دانش حدیث و معارف اسلامی عرضه می‌گردد.

وی گفت: نویسنده در این کتاب می‌گوید، اثر حاضر حاصل سال‌ها پژوهش این جانب و همکارانم در پژوهشکده علوم و معارف حدیث و نخستین مَدخل از دانشنامه قرآن و حدیث است که مستقلاً منتشر گردید.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: تألیف دانشنامه قرآن و حدیث، پس از استقبال چشمگیر از کتاب میزان الحکمه، از سال ۱۳۶۶، با همکاری جمعی از فضلا در حوزه علمیه قم آغاز شد و به تأسیس «مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث» در سال ۱۳۷۴، انجامید.

وی افزود: در حال حاضر، بخش قابل توجّهی از این دانشنامه بزرگِ موضوعی ـ الفبایی، سامان یافته و شانزده مجلّد از آن (تا پایان حرف «ب») نیز منتشر شده است.

پهلوانی اظهار داشت: از آن جا که برخی از عناوینِ (مَدخل های) این دانشنامه، به شدّت، مورد نیاز جوامع اسلامی بوده، به طور مستقل نیز قابل انتشارند، این گونه عناوین، به تدریج، مستقلاً منتشر شده اند، یا خواهند شد.

وی گفت: نخستین عنوان (مَدخل) از این مجموعه که در «پژوهشکده علوم و معارف حدیث» آماده انتشار گردید، عنوان «اهل بیت» است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ه معرفی کتاب «اهل بیت (ع) در قرآن و سنت» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت محمد محمدی ری شهری تألیف شده که در پژوهشگاه قرآن و حدیث تهیه و در انتشارات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث منتشر شده است.

وی افزود: کتاب «اهل بیت (ع) در قرآن و سنت» با ۱۲۳۹ صفحه در سال ۱۳۹۶ منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

پهلوانی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات