۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۲۶۵۴۸
آیت الله اراکی مطرح کرد؛

ایران دربرابر جریان تکفیری ایستاده است|حضور ۹۰ کشور در کنفرانس وحدت + فیلم

ایران دربرابر جریان تکفیری ایستاده است|حضور ۹۰ کشور در کنفرانس وحدت + فیلم
آیت الله اراکی گفت: سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور ۳۵۰ شخصیت برجسته جهانی از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ آبان در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز در نشست خبری سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در موزه شهدا برگزار شد، گفت: سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع وحدت امت در نجات مسجدالاقصی از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ آبان در تهران برگزار می شود.

وی افزود: در این کنفرانس ۳۵۰ شخصیت برجسته اسلامی و غیر اسلامی از ۹۰ کشور جهان شرکت خواهند کرد و مراسم افتتاحیه ۲۳ آبان راس ساعت ۹ صبح با سخنرانی رییس جمهور آغاز می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: همچنین مهمانان در دومین روز از کنفرانس وحدت اسلامی در راستای بیعت و آمادگی برای اجرای فرامین رهبری به دیدار رهبرانقلاب خواهند رفت.

وی با بیان اینکه کنفرانس وحدت امسال نسبت به سالهای گذشته تفاوتهایی دارد، عنوان کرد: امسال نیز همانند سالهای گذشته این اجلاسیه با قوت برگزار خواهد شد.

آیت الله اراکی ادامه داد: از ویژگی ها و امتیازات کنفرانس امسال حضور پر رنگ بانوان، جوانان، دانشجویان، شخصیت ها و رهبران برجسته جبهه مقاومت است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: در این کنفرانس از معاون رییس جمهور، وزیر، مفتی و دانشجو گرفته تا جوانان، بانوان، هنرمندان و غیره حضور خواهند داشت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله محسنی، گفت: آیت الله محسنی از علمای بزرگ جهان اسلام بود و نقش وی در عرصه های علمی و آزاد سازی افغانستان بسیار برجسته و قابل توجه است او موسس جریانهای تقریبی در افغانستان بود از این رو در این کنفرانس از ایشان تقدیر خواهیم کرد.

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر دستیابی به وحدت و ایجاد جریان های وحدت گرا نقش قابل توجهی در جهان داشته است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکز اصلی اسلام موفق شده در برابر جریان تکفیری بایستد و با مبارزه با این جریان پیروز شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه ایران به طور کامل جریان تکفیری را شکست داد، بیان کرد: امروز همه جهان می داند که جریان تکفیری خلاف اسلام و وجدان بشری است و برای این مهم ما نیاز به اثبات نداریم.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران توانست گفتمان وحدت را به عنوان یک گفتمان جدی و عملیاتی در جهان اسلام نهادینه کند، اضافه کرد: وجود جریان وحدت شعار نیست بلکه امروز ما در اقصی نقاط جهان شاهد این جریان هستیم.

آیت الله اراکی جریان مقاومت و استقامت را نتیجه شکل گیری جبهه مقاومت دانست و خاطر نشان کرد: امروز جوانان بسیاری به جریان مقاومت علاقه دارند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات