۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۲۶۵۸۴
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

گزینه های روی میز مانده، بیانگر ترس مستکبران از توان نظامی ایران است + فیلم

گزینه های روی میز مانده، بیانگر ترس مستکبران از توان نظامی ایران است + فیلم
حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه آمریکا از قدرت نظامی ایران می ترسد، گفت: گزینه های روی میز مانده بیانگر ترس مستکبران از توان نظامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امروز در همایش آپارتاید علمی، صلح و امنیت جهانی که به همت مجمع جهانی صلح اسلامی در باغ کتاب برگزار شد، گفت: مهمترین مصیبت و بلای حاکم در دنیا آپارتاید و تبعیض در همه عرصه ها است.

وی افزود: اگر ما هرم قدرت حاکم در دنیا را تجزیه و تحلیل کنیم می بینیم که تبعیض و بی عدالتی در آن کاملا هویدا و آشکار است؛ امروز ساختار مجامع بین المللی و توزیع قدرت در دنیا به شکلی است که نشانی از عدالت در آن دیده نمی شود.

حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: امروز همه ابزار در دستان قدرت حاکم در جهان است و از آن ابزار در راستای قلع و قمع ملت ها استفاده می شود که یکی از مصادیق آن آپارتاید علمی است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کشورهای مختلف درحال توسعه و کشورهایی که به دنبال استقلال هستند و کشورهایی که مایل نیستند در نظام سلطه هضم شوند به شدت مورد ظلم و آپارتاید قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه نظام سلطه به بهانه های مختلف همچون تحریم دانشمندان جمهوری اسلامی ایران را مورد ظلم قرار می دهد، ابراز کرد: حتی آنان مانع این می شوند که دانشمندان ایرانی مقالات خود را در ژورنال های معتبر دنیا به چاپ برسانند.

حجت الاسلام ذوالنور تحریم های ناعادلانه تجهیزات پزشکی، دارویی، هواپیمایی، نفتی و غیره را نشانه ظلم نظام سلطه بر ملت ایران دانست و ابراز کرد: در پرونده سیاه نظام سلطه نه تنها بی عدالتی علمی وجود دارد بلکه آنان به سرقت علمی نیز دست می زند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیداری و ایجاد روحیه مطالبه گری در سطح جهانی و همکاری کشورهای مستقل با یکدیگر راهکاری برای مقابله با این گونه بی عدالتی ها است و این امر نیازمند بالابردن سطح آگاهی مردم و تربیت آنان است.

وی در پایان با بیان اینکه مستکبران به توان بازدارندگی ایران یقین دارند و از آن می ترسند، خاطرنشان کرد: امروز اگر دولت آمریکا اعلام می کند که گزینه ها روی میز است و نمی تواند به ایران حمله کند چون می داند که کوچکترین حرکتی که انجام دهد با پاسخی کوبنده روبرو خواهد شد زیرا به ظرفیت و تکنولوژی ما آگاهی دارد و می ترسد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات