۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۲۶۵۹۲
رییس مرکز خدمات:

دنبال حمایت از طلاب فعال و مؤثر هستیم

دنبال حمایت از طلاب فعال و مؤثر هستیم
حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: پیگیر حمایت از طلاب فعال و مؤثر هستیم؛ در این زمینه امیدواریم که همدلی‌ها در مجموعه حوزه بیشتر شود تا بر مشکلات بودجه‌ای فعلی غلبه کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ربانی در اجلاسیه مدیران استانی حوزه‌های علمیه کشور در مجتمع دارالولایه قم، با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) درباره اهمیت خدمت به دیگران گفت: مسیر تحول در حوزه یک ضرورت مهم است که باید با همت همه دستگاه‌های حوزوی، برنامه‌ریزی و نگاه به آینده، کار جهادی و مستمر و تلاش همگانی دنبال شود.

وی افزود: از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی کارهای ارزشمند، مفید و قابل‌تقدیری در عرصه‌های مختلف انجام شده است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب و مقابله با تهاجم گسترده، کارهای به زمین مانده فراوانی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با ذکر این مطلب که آینده تشریع به آینده حوزه بستگی دارد، تصریح کرد: یکی از راهبردهای مرکز خدمات، مسئله هدفمندی خدمات است؛ در گام‌های اولیه خدماتی در خصوص حمایت از طلاب مستعد و نخبه و... انجام می‌شود؛ ولی به این مسئله قانع نیستیم و به دنبال آن هستیم که این حمایت را در عرصه آموزش در حوزه های علمیه گسترش دهیم.

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: دوران تحصیل، پایه و حیاتی است که اگر طلبه‌ای بخواهد نقشی ایفا کند وابستگی کاملی به این دوره دارد؛ در برنامه‌های مرکز خدمات آمده است که خدمات خود را در این عرصه به شکل هدفمند برگزار کند.

وی افزود: خوشبختانه گام‌های خوبی در جهت حمایت از اساتید برداشته ایم؛ در این طرح به دنبال طبقه‌بندی اساتید در چند سطح علمی هستیم و در خصوص مبلغین نیز به دنبال برداشتن گام‌های مؤثرتر هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر ارتباط مرکز خدمات با مدیران استانی روز به روز بهتر شده و شورای هماهنگی در بسیاری از استان‌ها فعال است؛ اگر همه دست به دست هم بدهیم بهتر می توانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

وی با بیان اینکه سال جاری سخت‌ترین شرایط از نظر بودجه‌های فرهنگی است، تصریح کرد: در همین راستا بسیاری از برنامه‌ها حتی سفرهای استانی رئیس مرکز نیز حذف شده است؛ امیدواریم که مرکز خدمات بتواند با همیاری مدیران عالی حوزه، آینده ی درخشانی برای حوزه‌های علمیه رقم بزند.

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: بودجه مرکز خدمات در زمینه حمایت از نیروی انسانی حوزه است و ما به دنبال حمایت از طلاب فعال و مؤثر هستیم؛ در این زمینه امیدواریم که همدلی‌ها در مجموعه حوزه بیشتر شود تا بتوانیم بر مشکلات بودجه‌ای فعلی غلبه کنیم./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات