۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۶۲۶۶۲۱
مدیر حوزه علمیه قزوین:

طلبه انقلابی در مقابل آسیب های اجتماعی احساس مسؤولیت می کند

طلبه انقلابی در مقابل آسیب های اجتماعی احساس مسؤولیت می کند
حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: طلبه انقلابی خود را در مقابل آسیب ها و چالش های اجتماعی مسؤول می داند و به راحتی از کنار آنها رد نمی شود.

حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از ویژگی های طلبه انقلابی را احساس مسؤولیت نسبت به جامعه دانست و گفت: طلاب باید به گونه ای تربیت شوند که احساس مسؤولیت در وجودشان نهادینه شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: طلبه انقلابی خود را در مقابل آسیب ها و چالش های اجتماعی مسؤول می داند و به راحتی از کنار آنها رد نمی شود.

وی حساسیت مسؤولیت نسبت به مسائل اجتماعی را سبب به روز بودن طلاب دانست و خاطر نشان کرد: این حساسیت مقدمه شناخت مسائل و مشکلات کلان اجتماعی را فراهم می آورد و طلبه را به سمت یافتن راه حل سوق می دهد.

حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان اینکه طلبه انقلابی نسب به نظام اسلامی، شهدا و خانواده آنان بی تفاوت نیست، عنوان کرد: طلاب انقلابی باید در راه احیا و پاسداری از ارزش های نظام اسلامی و آرمان شهدا احساس مسؤولیت کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه حوزه علمیه در زمینه حوزه انقلابی برای رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی دارد، اظهار کرد: در برخی از موارد مواضع حوزه علمیه ظهور و بروز آشکاری ندارد و در حد مسؤولان و مدیران ارشد است.

حجت الاسلام سبحانی افزود: باید مطالبه گری در حوزه های علمیه از پایین به بالا و از طلاب جوان و دغدغه مند به مدیران باشد اما در حال حاضر عکس این مطلب مشاهده می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه مبانی معرفتی انقلاب اسلامی به قرآن کریم، حدیث و سیره معصومین برمی گردد، گفت: بحث پاسداری از ارزش های اجتماعی در قرآن کریم بسیار پررنگ است.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام یک دین اجتماعی است و نسبت به مسائل اجتماعی موضع خاص خود را دارد، تصریح کرد: آموزه های اجتماعی دین اسلام اگر از آموزه های فردی بیشتر نباشد، کمتر نیست.

حجت الاسلام سبحانی نیا افزود: اهتمام اسلام به مسائل اجتماعی نشان دهنده وظیفه ما در ساختن یک جامعه انقلابی مبتنی بر ارزش های دینی و اخلاقی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه تاکنون هزینه های مادی و معنوی فراوانی برای بارور شدن درخت انقلاب اسلامی صرف شده است، گفت: طلاب باید از دستاوردهای گران انقلاب اسلامی به طور شایسته ای پاسداری کنند./1350/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات