۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۶۲۶۶۵۴

چند خبر کوتاه از نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان

چند خبر کوتاه از نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان
افتتاح نخستین کتابخانه مدرسه‌ای در شهرستان اندیکا و دیدار با مسؤولان شهرستانی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت هفته کتاب نخستین کتابخانه مدرسه‌ای در مدرسه لیلی درخشان شهرستان اندیکا برگزار شد.

در این مراسم عبداللهی، معاون آموزش و پرورش، زینب خدری، رئیس کتابخانه‌های عمومی اندیکا و کتابداران، مژده محمدی، مدیر مدرسه لیلی درخشان حضور داشتند.

این کتابخانه مدرسه‌ای با پی گیری‌ها و تلاش‌های مدیر مدرسه و کمک‌های زینب خدری ایجاد شد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی اندیکا با اشاره به اهدای ۵۳۰ جلد کتاب به مدرسه عنوان داشت: با کمک اداره کل کتابخانه‌های استان خوزستان و ناشران خیر نسبت به اهدای کتاب‌های کمک درسی و آموزشی جدید و بروز، توانستیم کتابخانه‌های مدرسه را تهیه بکنیم.

در ادامه عبداللهی معاون آموزش و پرورش شهرستان اندیکا  ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و ابراز خرسندی از راه اندازی اولین کتابخانه مدرسه‌ای در شهرستان اظهار داشت: آموزش و پرورش  با تمام ظرفیت‌هایی که دارد این حرکت فرهنگی را حمایت می‌کند و تمام امکانات خود را به کار می‌گیرد تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس اندیکا نهادینه شود.

در پایان رئیس کتابخانه‌های عمومی اندیکا با ارائه گزارشی از روند پی گیری ایجاد این کتابخانه از دانش آموزان خواستند تا با استفاده از این منابع جهت پیشرفت و بالا بردن آگاهی خود و آینده پیش رویشان تلاش کنند.

برگزاری نشست هم اندیشی هفته کتاب و کتابخوانی در مسجدسلیمان

آناهیتا باقری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان از برگزاری نشست هم اندیشی برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی خبرداد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مسجدسلیمان گفت: جلسه برنامه ریزی و هماهنگی در خصوص چگونگی اجرای برنامه‌های این هفته با حضور رئیس اداره امور کتابخانه‌های مسجدسلیمان، مسئولین کتابخانه‌ها و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در محل کتابخانه عمومی ارشاد برگزار شد.

باقری افزود: در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر و ارائه نظرات توسط حاضرین برنامه‌هایی از قبیل برپایی نمایشگاه کتاب به مدت یک هفته از تاریخ ۱۸ تا  ۳۰ آبان، برگزاری کارگاه آموزش نقد و بررسی کتاب و داستان، نشست کتابخوان شاهنامه خوانی در طول هفته کتاب نشست کتابخوان، قصه خوانی و  مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: شعار حال خوش خواندن با توجه به رویکرد برگزاری هفته کتاب در تشویق مردم به کتابخوانی برای دومین‌بار شعار هفته کتاب این دوره انتخاب شد. هدف از برگزاری هفته کتاب ترویج کتابخوانی و تشویق مردم به مطالعه بیشتر است.

 در پایان این نشست هر یک از مسئولین به تشریح جزئیات برنامه ریزی‌های انجام شده و روند پیشرفت هر یک از فعالیت‌ها پرداختند.

برگزاری جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی شوش

جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی شوش در آستانه فرارسیدن بیست و هفتمین دوره  هفته کتاب و کتابخوانی با حضور عباس رضائی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شوش، اعضای هیئت مدیره کانون توسعه فرهنگی کودکان کشور و مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان در محل کتابخانه عمومی فجر شوش برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شوش هدف از این نشست را هماهنگی جهت برگزاری برنامه‌های ترویجی کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب عنوان کرد.

رضائی افزود: بخش بعدی برنامه، پرسش و پاسخ کتابداران با اعضاء هیئت مدیره کانون در خصوص نحوه اجرای ایده‌ها و برنامه‌های خلاقانه در کتابخانه‌های عمومی بود.

وی عنوان کرد: اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی شوش از سوی کانون توسعه فرهنگی کودکان کشور و برگزاری نمایشگاه کتاب از توافقات این اداره با کانون بود که تا پایان سال جاری انجام خواهد گرفت.

همچنین منیر همایونی، مدیر کانون توسعه فرهنگی کودکان کشور گفت: هدف کانون،   رشد و اعتلای تفکر کودک ایرانی، با گسترش فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم به ویژه روستا‌ها می‌باشد.

سپس فرمهر منجزی، نویسنده، مترجم و مدرس باشگاه‌های کتابخوانی کشور به چگونگی همکاری کانون با سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی اشاره کرد و در آخر رضا خاکی نژاد، نویسنده و روزنامه نگار، تأثیر مطالعه و کتابخوانی در رشد اجتماعی کودکان را به اختصار بیان نمود.

دیدار کتابداران دشت آزادگانی با مسؤولان شهرستان

دیدار کتابداران با مسئولین شهرستان دشت آزادگان در اولین روز هفته کتاب وکتابخوانی صورت گرفت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دشت آزادگان، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به مسؤولان شهرستان گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی ارائه کرد.

بیت سیاح به اهمیت و جایگاه کتاب در جامعه پرداخت و مشکلات و معضلات این حوزه را به سمع و نظر حاضران رساند و خواستار پیگری مطالبات بحق کتابخانه‌ها شد.

در ادامه این دیدار پور عاطف، معاون فرماندار دشت آزادگان بر اهمیت شغل کتابداران در این برهه از زمان تاکید نمود و یاد آور شد: کلیه ادارات و ارگان‌ها موظف به تعامل و همکاری با کتابداران و کتابخانه‌ها می‌باشند.

همچنین خوشنام، بخشدار مرکزی دشت آزادگان به اهمیت فرهنگ مطالعه علی خصوص در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار اشاره و خواستار پیگیری مجدانه مسئولین امر در خصوص راه اندازی کتابخانه سیار جهت خدمات دهی به روستا‌های محروم شد./۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات