۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۶۲۶۷۲۵

امارات به نقش انصار الله در آینده یمن اعتراف کرد

امارات به نقش انصار الله در آینده یمن اعتراف کرد
وزیر مشاور دولت در امور خارجه امارات متحده عربی در کنفرانس سیاسی «سمینار راهبردی ابوظبی» به نقش جنبش انصارالله در آینده سیاسی یمن اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، انور قرقاش وزیر مشاور دولت در امور خارجه امارات متحده عربی، تأکید کرد که «جنبش انصار الله در آینده یمن نقش خواهد داشت».

این وزیر اماراتی در ادامه نسبت به «دستیابی به راه حل سیاسی در یمن و برآورده شدن خواسته های مشروع تمام اقشار جامعه یمن از جمله نیروهای مردمی این کشور» ابراز امیدواری کرد.

از سوی دیگر «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن نیز روز شنبه در یک پیام تلویزیونی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص)، برای نخستین بار به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر این رژیم مرتکب هر گونه حماقتی علیه ملت یمن شود با شدیدترین حملات نیروهای یمنی روبه رو خواهد شد.

الحوثی گفت: خوشحالی و رضایت خاطر آمریکا و رژیم صهیونیستی از حوادث عراق و لبنان، ماهیت موضع آن ها در قبال این دو کشور را آشکار می کند.

وی از ملت های اسلامی خواست مشکلات شان را به گونه ای حل کنند که مجالی به دشمنان برای سوء استفاده از آن را ندهد تا اتفاقی که در عراق و لبنان افتاده در کشور آن ها رخ ندهد.

الحوثی افزود: قدرت های استکبار همه امکانات خود را از طریق انحراف افکار عمومی و نابودی ارزش ها و اخلاق برای تقویت سیطره بر ملت های منطقه به کار گرفته اند.

وی تاکید کرد که موضع انصار الله در خصوص دشمنی با اسرائیل به عنوان یک رژیم غاصب، موضعی ثابت، انسانی و اخلاقی و پایبندی به دین است.

به گزارش ایرنا، عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و یا زخمی شدن صدها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت ها و انتشار قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار در این کشور، نتیجه ای به همراه نداشته است./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات