۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۲۶۸۲۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

نشاط و تحرک علمی، مهم‌ترین ویژگی‌های حوزه انقلابی است

نشاط و تحرک علمی، مهم‌ترین ویژگی‌های حوزه انقلابی است
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، نشاط و تحرک علمی را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های حوزه انقلابی دانست.
حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نشاط و تحرک علمی را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های حوزه انقلابی دانست و گفت: حوزه انقلابی به دلیل ظرفیت بالایی که دارد می‌تواند بسیاری از نیاز‌های جامعه اسلامی را تأمین کند.
 
وی، تحول و پیشرفت را یکی از ویژگی‌های مهم حوزه انقلابی دانست و افزود: حوزه‌ای که به بتواند پاسخگوی نیاز‌های روز جامعه باشد باید خود را به روز و متحول سازد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسالت حوزه انقلابی د دو عرصه علمی و سیاسی است، خاطرنشان کرد: حوزه به عنوان خواستگاه اصلی انقلاب اسلامی، نقش بسیار مؤثر و محوری در دفاع از انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی عهده دار است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی در چهل سال اخیر همواره مورد هجمه‌های دشمنان داخلی و خارجی قرار داشته است، گفت: حوزه علمیه به عنوان مهم‌ترین مرکز پشتیبان انقلاب اسلامی، باید در این عرصه همواره پیشگام و حساس باشد.
 
حجت الاسلام مشایخ با بیان این که هنوز تا رسیدن به یک حوزه انقلابی فاصله داریم، خاطرنشان کرد: یک حوزه انقلابی باید در همه بخش‌های علمی، اخلاقی، تربیتی و سیاسی پیشگام و پرچم دار باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به موضوع تحول در حوزه به عنوان یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: یک حوزه انقلابی همواره در مسیر تقویت نظام و آرمان‌های انقلاب حرکت می‌کند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه همواره مطمئن‌ترین و بهترین پشتوانه برای انقلاب اسلامی در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف بوده است، بیان داشت: دفاع از انقلاب و نظام اسلامی نیازمند حوزه انقلابی است.
 
حجت الاسلام مشایخ با اشاره به تلاش دشمن برای دور کردن طلاب و حوزویان از آگاهی و بینش سیاسی، خاطرنشان کرد: امروز یک حوزه انقلابی وظیفه دارد در جهت تقویت بینش و آگاهی‌های سیاسی حوزویان و طلاب جوان گام بردارد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، طلاب نخبه و مهذب را محصول حوزه انقلابی دانست و تصریح کرد: حوزه علمیه انقلابی با برنامه ریزی هدفمند و چشم اندازی مناسب همواره در جهت نشاط و پیشرفت علمی در حرکت است./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات