۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۲۶۸۲۳
امام جمعه شاهرود:

برای احیای امر به معروف منتظر دستورالعمل‌ها نباشیم|نیازمند همت همگانی هستیم

برای احیای امر به معروف منتظر دستورالعمل‌ها نباشیم|نیازمند همت همگانی هستیم
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه برای احیای امر به معروف و نهی از منکر نباید منتظر دستورالعمل‌ها بمانیم، گفت: بسیاری از تصمیم ها در حوزه امر به معروف باید بومی سازی شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در این استان و با حضور نماینده، ولی فقیه در این استان، مدیر حوزه‌های علمیه استان، ائمه جمعه شهرستان‌ها و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان سمنان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و دیگر اعضای این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: گسترش و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیازمند، اراده همگانی، بودجه مشخص، امکانات لازم و برنامه ریزی مدون است.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه به همت ستاد امر به معروف شاهرود برنامه‌هایی همچون جلسات ثابت و منظم ماهانه، راهپیمایی باشکوه روز ملی حجاب و عفاف و ... برگزار می‌گردد، اما این برنامه‌ها در سطح استان و کشور برای نیل به هدف اصلی ستاد کافی نیست، افزود: نداشتن بودجه و مکان مناسب مهمترین مشکلات ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر شاهرود است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان اینکه در نظام اسلامی که امر به معروف و نهی از منکر از اصول آن است، ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر از منظر فضا و امکانات دچار مشکل باشند، اضافه کرد: در شهر شاهرود فضا‌های خالی و بلا استفاده بسیاری متعلق به ادارات و نهاد‌های مختلف وجود دارد که امیدواریم با پیگیری مسئولان دولتی شهرستان و استان فضایی در خور به این امر مهم اختصاص یابد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پشتیبانی و حمایت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر تأکید کرد و یادآور شد: به هیچ وجه برخورد نابجا با آمران به معروف و ناهیان از منکر آن هم در انظار عمومی قابل پذیرش نیست، ضمن آنکه از دادستانی و دادگستری‌ها توقع داریم رسیدگی بلادرنگ به پرونده‌های تأدی به فعالان این بخش در سرلوحه برنامه‌ها قرار بگیرد./۹۷۷/پ203/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات