۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۲۶۸۲۴
حجت الاسلام جباری:

حوزه انقلابی در کنار تحول، نسبت به آرمان‌های انقلاب دغدغه مند است

حوزه انقلابی در کنار تحول، نسبت به آرمان‌های انقلاب دغدغه مند است
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر گفت: حوزه انقلابی در کنار تحول و پیشرفت علمی، همواره نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی دغدغه داشته و در جهت تقویت آن گام بر خواهد داشت.
حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری پیرامون حوزه انقلابی بر ضرورت تلاش به منظور تحقق مطالبات رهبری در این خصوص تأکید کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حال که انقلاب اسلامی گام نخست خود را با موفقیت و پیروزی‌های متعدد پشت سر گذاشته، برای ورود به گام دوم نیازمند حمایت و پشتیبانی همه جانبه نهاد‌های اثرگذار و انقلابی است، خاطرنشان کرد: به همین منظور حوزه علمیه و نهاد اثرگذار روحانیت مطمئن‌ترین و اثرگذارترین پشتوانه برای رشد و تعالی همه جانبه انقلاب اسلامی هستند.
 
حجت الاسلام جباری به دغدغه‌های مقام معظم رهبری پیرامون انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: در کنار انقلابی بودن این مراکز و پایگاه‌های مهم علمی و دینی کشور، انقلابی ماندن حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر با بیان این که باید نگاه انقلابی در سطح حوزه‌های علمیه و طلاب جوان تقویت شود، خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت برای اثرگذاری در جامعه اسلامی نیازمند تقویت عنصر انقلابی بودن در خود است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که انقلابی بودن و انقلابی ماندن تنها به حرف و شعار نیست بلکه باید در عمل دیده شود، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه با عمل به وظایف و تکالیف واقعی خود در مسیر تحقق مطالبات مقام معظم رهبری گام بردارند.
 
حجت الاسلام جباری با بیان این که انقلابی بودن با سکون و عدم پیشرفت در تضاد است، خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی، حوزه‌ای متناسب با معیار‌های انقلاب اسلامی به همراه رشد علمی و اخلاقی است.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر با اشاره به این که تحرک، نشاط و پویایی یکی از ویژگی‌های مهم حوزه انقلابی است، تصریح کرد: حوزه انقلابی هر روز در مسیر رشد و تعالی علمی، پژوهشی و اخلاقی قرار دارد و به دنبال به روز کردن علوم دینی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، نوآوری، تحول و پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه، ویژگی‌های یک حوزه انقلابی است، بیان داشت: حوزه انقلابی در کنار تحول و پیشرفت علمی و آموزشی، همواره نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی دغدغه داشته و در جهت تقویت آن گام بر خواهد داشت.
 
وی با بیان این که تقویت جایگاه، ولی فقیه و پرداختن به اندیشه‌های ناب ولایت فقیه از جمله رسالت‌های حوزه انقلابی است، تصریح کرد: امروز یک حوزه انقلابی باید با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در جهت پاسخگویی به پرسش‌های روز جامعه گام بر دارد./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات