۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۲۶۸۳۱
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد:

طلبه انقلابی در برابر اهداف انقلاب احساس تکلیف می کند

طلبه انقلابی در برابر اهداف انقلاب احساس تکلیف می کند
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان اینکه طلبه انقلابی باید تعریف درستی از اصول و مبانی انقلاب داشته باشد، گفت: این فرد باید در برابر اهداف انقلاب احساس تکلیف کند.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان مؤلفه های طلبه انقلابی بیان داشت: جوانی که به عنوان طلبه به حوزه علمیه ورود پیدا می کند، باید با مبانی و شعارهای اساسی که بر اساس آنها انقلاب به وجود آمد، آشنا باشد.

وی با اشاره به نقش حوزه در شکل گیری و فراگیر شدن انقلاب افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر حوزه نبود این انقلاب فراگیر نمی شد.

حجت الاسلام شمسی فر اظهار داشت: طلبه انقلابی باید تعریف درست از مبانی و اصول انقلاب داشته باشد و شعارهای انقلاب را براساس آن پایه و اساس یاد بگیرد و بفهمد.

وی بر ضرورت مطالعه و درک اهداف انقلاب از سوی طلاب انقلابی تأکید کرد و گفت: طلاب با توجه به منبر و وظیفه تبلیغی که بر دوش دارند باید شعارها و اهداف انقلاب را بشناسند و به مردم معرفی و تبیین کنند.

دشمن شناسی رسالت مهم طلبه انقلابی است

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد در ادامه با تأکید بر اینکه طلاب باید به دنبال اهداف انقلاب انجام وظیفه کنند، اذعان داشت: دشمن شناسی، بصریت و هوشیاری از دیگر ویژگی های مهم یک طلبه انقلابی است.

حجت الاسلام شمسی فر عنوان داشت: طلاب باید نسبت به ترفندها، حیله ها، نقشه ها و توطئه های دشمنان در داخل و خارج آشنا باشند، بفهمند و در سایه بصیرت، درایت، هوشیاری و دشمن شناسی مواظب باشند که در دام شیطنت های دشمن نیفتند.

وی جداسازی طلاب از انقلاب و بازداشتن از مسیر انقلاب را از جمله توطئه های دشمنان خواند و افزود: آگاه بودن و موفقیت در انجام رسالت طلبگی یک طلبه انقلابی راه خنثی سازی توطئه دشمنان است.

مدیر مدسه علمیه صادقیه خرم آباد بیان داشت: شاخصی که می تواند در برابر توطئه های دشمن راه گشا باشد این است که طلبه احساس وظیفه کند، خود را از انقلاب و نظام جدا نداند و در برابر اهداف انقلاب احساس تکلیف کند.

وی خاطرنشان کرد: آشنا شدن با مبانی نظری امام راحل و رهبری و مطالعه کتبی که در این زمینه موجود است، آشنایی با چارچوب و اسکلت بندی انقلاب از دیگر مواردی است که سبب می شود طلبه در دام دشمن قرار نگیرد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات