۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۲۶۸۳۶
حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با رسا:

علمای امت اسلام مسلمانان را به وحدت کلمه سوق دهند

علمای امت اسلام مسلمانان را به وحدت کلمه سوق دهند
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به جایگاه مهم علمای جهان اسلام در ایجاد وحدت، گفت: مسلمانان باید با راهنمایی بزرگان دین به سمت کلمه توحید سوق داده شوند.
حجت الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص لزوم ایجاد وحدت میان مسلمانان، اظهار داشت: میلاد پیامبر اکرم(ص) محوری‌ترین موضوع برای وحدت بین مسلمانان است.

وی ادامه داد: محبت پیامبر (ص) این قدرت را دارد که تمامی مسلمانان را گرد هم جمع کند و دل‌های آن‌ها را به هم پیوند بدهد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه مهم علمای جهان اسلام در ایجاد وحدت، بیان داشت: علما می‌توانند با ایجاد وحدت، جهان اسلام را تقویت کنند. مسلمانان باید با راهنمایی بزرگان دین به سمت کلمه توحید سوق داده شوند.

نماینده مردم اردستان در پارلمان تاکید کرد: اگر مسلمانان وحدت داشته باشند، به تبع آن می‌توانند در جهان امروز تاثیرگذارتر ظاهر شوند. در این راه علمای جهان اسلام وظیفه دارند موارد اختلافی تاریخی را کنار بگذارند و بیشتر بر روی اشتراکات تمرکز کنند.

حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد ادامه داد: کلمه الله، قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) و فریضه نماز؛ جزو مواردی هستند که باید جهان اسلام بر روی آن‌ها تمرکز کند و دست از اختلاف نظر بکشد.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، یادآور شد: خداوند در کلام الله از تمامی اهل کتاب می‌خواهد که بر روی کلمه الله که همان نشانه وحدانیت است اشتراک داشته باشند. با تأمل بر روی همین آیه می‌توان دریافت که مسلمانان نیز باید تمرکز خود را معطوف به اشتراکات موجود در جهان اسلام کنند.

حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد در پایان و در پاسخ به این پرسش که فعالان فرهنگی چه وظیفه‌ای در قبال ایجاد وحدت دارند، بیان داشت: امروز فعالان فرهنگی، به خصوص در شهر‌هایی که اهل سنت و شیعیان در کنار هم زندگی می‌کنند، وظیفه دارند تا نسبت به بسط و گسترش نماز فریضه نماز تمرکز کنند و با همین راه مردم را به وحدت با یکدیگر در صفوف نماز‌های جماعت تشویق کنند. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات