۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۶۲۶۹۰۵
رییس حوزه علمیه الشتر:

روشنگری و بستن راه نفوذ دشمن از وظایف حوزه انقلابی است

روشنگری و بستن راه نفوذ دشمن از وظایف حوزه انقلابی است
رییس حوزه علمیه الشتر گفت: حوزه انقلابی باید نسبت به مسائل روز دنیا و مسائل سیاسی آگاه باشد و با روشنگری بین مردم راه نفوذ دشمن را ببند.

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، رییس حوزه علمیه و امام جمعه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: اگر بخواهیم حوزه انقلابی را تعریف کنیم باید ابتدا انقلاب را تعریف کرد.

وی افزود: انقلاب به معنای دگرگونی است، انقلاب پس از شکل گیری سبب تحول و دگرگونی شد و انقلاب نشأت گرفته از حوزه علمیه است، امروز نیز حوزه در استمرار انقلاب نقش آفرین است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه اگر به طور خاص مطرح کنیم که حوزه علمیه امروز آیا انقلابی هست؟ افزود: حوزه علمیه انقلابی است و باید انقلابی بماند و برای انقلابی ماندن باید به خوبی به رسالت هایی که بر دوش دارد، عمل کند.

ضرورت پویایی انقلاب با توجه به نیازهای جامعه

وی پویا بودن را امری مهم در موفقیت حوزه علمیه خواند و تصریح کرد: حوزه علمیه باید متناسب با شرایط زمانی و نسبت به نیازهای جامعه پویایی خود را نشان دهد.

امام جمعه الشتر یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرزند حوزه است و با افتخار حوزوی بودن خود را بیان می کند، همین امر در پاسخ به انقلابی بودن حوزه علمیه کافی است.

وی با بیان اینکه انتظار می رود حوزه علمیه متناسب با نیازهای جامعه، زدودن و پاسخ به شبهات، تقویت باورهای دینی، ترویج مسائل دینی و سبک زندگی دینی و بستن راه نفوذ دشمن دارای برنامه باشد، گفت: حوزه انقلابی نباید از مسائل روز جامعه فاصله بگیرد.

رییس حوزه علمیه الشتر خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی باید نسبت به مسائل روز دنیا و مسائل سیاسی آگاه باشد و با روشنگری بین مردم راه نفوذ دشمن را ببند./9451/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات