۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۶۲۷۰۸۶
رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه تهران:

جاه‌طلبی در قاموس طلبگی راه ندارد| پست و مقام نباید هدف طلبه باشد

جاه‌طلبی در قاموس طلبگی راه ندارد| پست و مقام نباید هدف طلبه باشد
آیت‌الله رشاد با تاکید بر اینکه جاه‌طلبی در قاموس طلبگی راه ندارد، گفت: عالمی که از روی طمع علم کسب می کند در بین مردم محبوب نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه تهران و تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، امروز در جلسه درس اخلاق که با موضوع تفسیر خطبه متقین برگزار شد، گفت: قدرتمند بودن شاخصه اصلی متقین است.

وی با اشاره به اینکه متقین در عین قدرت داشتن افرادی متواضع و محتاط هستند، ادامه داد: متقین تلاش می کنند اعمال و کردارشان حساب شده و سنجیده باشد.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه تهران با اشاره به اینکه متقین از حرص و طمع اجتناب می کنند اما در کسب علم حریص هستند، ابراز کرد: علم، اهل تقوا را حلیم می کند و از اسراف و تجمل پرهیز می کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) خشوع در برابر خداوند و اجتناب از طمع را از دیگر اوصاف متقین برشمرد و اظهار کرد: برخی رذایل آشکار و برخی دیگر پنهان است و طمع از صفات پنهانی است که دیده نمی شود؛ طمع می تواند در عرصه های مختلف ظهور و بروز کند.

وی با بیان این مطلب که ذیل طمع رذائل دیگری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: طلاب نباید برای پول درس بخواند یا درس بخوانند که رای بیاورند و رییس جمهور شوند؛ عالمی که از روی طمع علم کسب می کند در بین مردم محبوب نخواهد شد.

آیت‌الله رشاد با تاکید بر اینکه جاه‌طلبی در قاموس طلبگی راه ندارد، ابراز کرد: اکثر موسسان فرق ضاله طلاب جاه طلب هستند؛ انسان متقی با اینکه همه اعمال صالح خود را منطبق با شریعت انجام می دهد اما در همین حال می ترسد که مبادا از او خطایی سر بزند.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه تهران حسن خلق را از دیگر صفات انسان متقی برشمرد و خاطرنشان کرد: انسان متقی از عقاب روز قیامت بیم دارد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات