۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۲۷۱۳۸
مدیر مدرسه علمیه امام حسین:

اندیشه سکولار توطئه دشمن برای نابودی هویت حوزه انقلابی است

اندیشه سکولار توطئه دشمن برای نابودی هویت حوزه انقلابی است
حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه اندیشه سکولار توطئه دشمن برای نابودی هویت حوزه انقلابی است، گفت: طلاب در کنار علم آموزی از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی غفلت نکنند.

حجت الاسلام فرهاد دهقانی مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شاخصه های حوزه انقلابی، گفت: حوزه انقلابی مدرسه‌ای است که بتواند طلابی درس خوان، کاربلد، بابصیرت و آگاه به اوضاع سیاسی و فرهنگی زمان تربیت کند.

وی افزود: زمانی حوزه می تواند به این جایگاه برسد که هدف و دید مدیر مدرسه، معاونان و علی الخصوص اساتید به این سمت و سو باشد؛ مدرسه ای که فقط سرگرم عبارتخوانی و فقه و اصول است و استاد هیچ رویکرد تربیتی ندارد چه بسا عالم فقهی و اصولی خوبی تربیت کند اما انتظار عالم عامل از این مدرسه بسیار ضعیف است.

حجت الاسلام دهقانی مهمترین وظیفه طلاب را خوب درس خواندن دانست و ابراز کرد: البته این وظیفه نباید بهانه ای برای کنار گذاشتن موارد دیگر مانند فعالیت های تبلیغی و فرهنگی شود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) ادامه داد: متأسفانه امروزه برخی از طلاب درس خواندن را با کار فرهنگی متزاحمَین فرض کرده و می گویند در این قاعده اصولیِ تزاحم وظیفه ما اهم و مهم کردن است براین اساس گروهی درس خواندن را اهم دانسته و کار فرهنگی را کنار می گذارند حتی در راهپیمایی ها شرکت نمی کنند و می گویند وظیفه ما درس خواندن است و گروهی دیگر کار فرهنگی را اهم گرفته و درس خواندن را رها می کنند هر دو گروه هم خودشان ضربه خواهند خورد هم ضربه به دین می زنند.

وی سکولار شدن حوزه های علمیه را از اهداف و توطئه های دشمنان بیان کرد و ادامه داد: امروز دشمنان می خواهند حوزه های علمیه کاری به سیاست نداشته باشند همانطور که می خواهند هیئات ما کاری به سیاست نداشته باشند و طوری تبلیغ می کنند که طلبه ورود به بحث های سیاسی را کسر شأن بداند و بگوید این بحث ها ربطی به حوزه ندارد.

حجت الاسلام دهقانی افزود: بنابراین طلبه انقلابی طلبه ای است که در زمینه تقوا، علم، سیاست وسط میدان بوده و در همه این زمینه ها حرف برای گفتن داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر فرزانه انقلاب را بهترین الگو برای طلاب معرفی کرد و گفت: وظیفه مسؤولان و مدیران حوزوی در مدارس علمیه آن است که فضا و برنامه های حوزوی را به گونه ای ترسیم کنند که طلاب علمای با تقوا و مجاهدی مانند امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را بهترین الگوی خود بدانند.

وی افزود: ما می بینیم که امام راحل و رهبر انقلاب در کنار مشغله های فراوان سیاسی، فرهنگی و غیره هرگز درس را تعطیل نکردند و در همه عرصه های پیشگام بودند.

حجت الاسلام دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با وجود فعالیت ها و دغدغه های فراوان داخلی و بین المللی مشاهده می کنیم تا جایی که ممکن است درس خارج ایشان تعطیل نمی شود و از تذکرات مهم معظم له به طلاب خوب درس خواندن است./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات