۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۲۷۱۴۳
معاون آموزش حوزه مطرح کرد؛

تاکید شورای عالی بر کاهش تعطیلات حوزه | جزییاتی درباره سامانه تقریر دروس

تاکید شورای عالی بر کاهش تعطیلات حوزه | جزییاتی درباره سامانه تقریر دروس
معاون آموزش حوزه های علمیه از تاکید شورای عالی بر کاهش تعطیلات حوزه خبر داد و اعلام کرد که سامانه تقریرات دروس خارج می تواند موجب تحول در حوزه علمیه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که با موضوع حوزه و گام دوم انقلاب که در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم اساتید و شورای عالی حوزه های علمیه رعایت حق انتخاب طلاب و پیگیری حضور آنان در کلاس های درس است، گفت: طرح هدایت علمی و تربیتی می تواند بین حق انتخاب طلاب و پیگیری حضور طلاب در کلاس ها جمع کند.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد با اشاره به اینکه در سال گذشته چهار کمیسیون در مورد اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم تشکیل شده است، عنوان کرد: کمیسیون توسعه علوم و ارتقا پژوهش، کمیسیون نقش اساتید در معنویت و اخلاق، نقش اساتید در سبک زندگی و کمیسیون عدالت و مبارزه با فساد از کمیسیون های تشکیل شده برای اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه های علمیه قم هستند.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان اینکه در سال گذشته حدود 4 هزار نفر از طلاب در طرح هدایت علمی و تربیتی شرکت کرده اند، ابراز داشت: آمارها نشان می دهد با وجود مشکلات این طرح قابل توجه طلاب قرار گرفته و موفق بوده است.

وی با تقدیر از شرکت مدیران و اساتید در طرح هدایت تحصیلی، اظهار داشت: در این طرح طلاب در انتخاب درس، زمان و استاد آزاد و در عین حال از لحاظ تحصیلی و اخلاقی با اساتید در ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سامانه تقریرات دروس خارج حوزه های علمیه در دسترس اساتید و طلاب است، گفت: در سامانه تقریرات درس خارج، اساتید می توانند به صورت صوتی دروس خود را بارگذاری کنند و تقریرات طلاب نیز در این سامانه قابل بارگذاری است.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد افزود: اگر بخواهیم همگام با زمان پیش برویم باید از ابزار جدید در زمینه آموزش استفاده کنیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه عنوان کرد: تاکنون حدود 36 نفر از اساتید برجسته حوزه های علمیه صوت دروس خود را در سامانه دروس خارج بارگذاری کرده اند و تقریرات حدود 24 هزار نفر از طلاب فاضل در این سامانه قابل دسترسی است.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات حوزه های علمیه فراوان است، بیان داشت: اعضای شورای عالی حوزه های علمیه تاکید بر کم کردن تعطیلات دارند که در این زمینه می توان از ظرفیت روز های پنجشنبه استفاده کرد./1350/ج

ارسال نظرات