۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۶۲۷۲۱۶
در آمل؛

نشست دو روزه معاونان تهذیب حوزه های علمیه کشور به کار خود پایان داد

نشست دو روزه معاونان تهذیب حوزه های علمیه کشور به کار خود پایان داد
نشست دو روزه معاونان تهذیب حوزه های علمیه کشور امروز در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نشست دو روزه معاونان تهذیب حوزه های علمیه کشور امروز در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل به کار خود پایان داد.
 
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در این مراسم با اشاره به این که در این دو نشست دو روزه مهم ترین مسائل تهذیبی حوزه های علمیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: در این هم اندیشی کاربردی، تصمیمات بسیار خوبی در جهت تقویت برنامه های تهذیبی مدارس علمیه اتخاذ شد.
 
وی با بیان این که در این نشست طرح جامع تربیتی، مباحث قرآن و عترت، مشاوره و خانواده، سیر مطالعاتی شهید مطهری و مباحث اخلاقی به طور کاملاً تخصصی مورد بحث و بررسی معاونان تهذیب حوزه های علمیه کشور قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در این دو روز که نشست ها به صورت کارگاهی برگزار شد، نقاط ضعف و قوت طرح های تهذیبی حوزه های علمیه مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیاری از تصمیمات کلان در حوزه مسائل اخلاقی و تربیتی از دل همین نشست ها و اهم اندیشی های مشترک اتخاذ می شود، خاطرنشان کرد: به طور حتم خروجی این نشست دو روزه موجب تقویت و اثرگذاری بیشتر برنامه های تهذیبی مدارس علمیه خواهد بود.
 
حجت الاسلا طبرسی با بیان این که در این نشست های دوره ای معاونان تهذیب مناطق مختلف کشور تجربیات و اقدامات خود در اجرای برنامه های تهذیبی را در اختیار سایر استان ها قرار می دهند، تصریح کرد: تقویت برنامه های اخلاقی و تربیتی در سطح مدارس علمیه همواره جز اولویت ها و دغدغه های مسؤولان حوزه بوده است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر یک عزم جدی برای تقویت برنامه های تهذیبی در سطح حوزه های علمیه به وجود آمده است، بیان داشت: تحقق برنامه های ابلاغی از سوی مرکز به همراهی و همکاری همه بخش های مدارس علمیه نیازمند است.
 
حجت الاسلام طبرسی، طرح جامع تربیتی را یکی از برنامه های مهم تهذیبی حوزه های علمیه در طی سال های اخیر معرفی کرد و گفت: با اجرای این طرح، برنامه های تربیتی و اخلاقی در سطح مدارس علمیه از یک انسجام و رونق خوبی برخوردار شده است.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز باید در کنار مباحث آموزشی، پژوهشی وتبلیغی، تقویت برنامه های قرآنی، اخلاقی، مشاوره ای و تربیتی مورد توجه جدی قرار گیرد، بیان داشت: پرورش یافته حوزه های علمیه باید طلبه ای مهذب و در تراز انقلاب اسلامی است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات