۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۲۷۲۶۷
حجت الاسلام والمسلمین نکونام مطرح کرد؛

اخلاق نبوی مهمترین نیاز امروز جامعه است|کمک به زلزله زدگان وظیفه ای همگانی

اخلاق نبوی مهمترین نیاز امروز جامعه است|کمک به زلزله زدگان وظیفه ای همگانی
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: اخلاق نبوی مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، ضرورت تکریم انسان را از جمله ویژگی پیامبر دانست و اظهار کرد: پیامبر ایمان آوردگان را احترام و کسانی که دانش ایمانی داشتند را بیشتر مورد توجه قرار می‌دادند که این روال همه پیامبران گران قدر بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: مومن همه فضیلت‌ها را از خدا می‌خواهد و دنبال رضایت خداوند است، خدا در همه ابعاد زندگی مؤمنان و پیروان پیامبر دیده می‌شود و شیطان در زندگی آن‌ها راه ندارد.

وی با تأکید بر اینکه امروز، روز اخلاق و مهرورزی نامگذاری شده است، اظهار کرد: اخلاق نبوی مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه بهترین خلق کسی است که دارای اخلاق نیکو باشد، افزود: پیامبر اکرم (ص) هیچ گاه مردم را ترد نمی‌کرد؛ باید بکوشیم در همه احوال مردم را گرامی بداریم و به حاجات و نیاز‌های آن‌ها توجه جدی داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) هیچ گاه اهل افراط و تفریط نبود، خاطرنشان کرد: مبادا از جریانات اجتماعی مردم غافل شویم؛ بکوشیم اخلاق نبوی در لایه‌های مختلف جامعه نهادینه و فراگیر شود که در این صورت همه مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تنها در سایه اخلاق نبوی جامعه زیبا می‌شود، ابراز کرد: متأسفانه نازیبایی‌های زیادی در جامعه وجود دارد که برازنده نظام اسلامی نیست؛ باید بکوشیم با حرکت در مسیر سیره و رفتار نبوی نازیبایی‌های جامعه را به زیبایی تبدیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به نامگذاری هفته جاری به عنوان هفته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: تا زمانی که بداخلاقی در جامعه وجود داشته باشد، آسیب‌های اجتماعی برطرف نمی‌شود؛ نهادینه کردن اخلاق نبوی در بین مردم قطعا کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه خواهد شد.

وی همچنین به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی در شرایط کنونی جامعه یکی از مهمترین ضرورت‌ها است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه توصیه من به تک تک افراد جامعه این است که کتاب را به عنوان یک کالای اصلی در خانه و سبد خانواده ببینند، اظهار کرد: باید فرهنگ کتابخوانی در بین افراد جامعه نهادینه شود تا رشد فکری و بصیرت در جامعه حکم فرما شود.

وی در ادامه کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و تصریح کرد: باید همه مردم دست به دست هم دهند و تا می‌توانند به مردم زلزله زده این منطقه کمک کنند./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات