۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۲۷۴۰۷
کارشناس مرکز تبیان مطرح کرد؛

بیان مفاهیم اسلامی در قالب های جذاب برای کودکان

بیان مفاهیم اسلامی در قالب های جذاب برای کودکان
حجت الاسلام خراسانی گفت: مرکز تبیان با تألیف کتاب های مختلف در غالب های جذاب مانند انیمیشن و شعر مفاهیم اسلامی را برای کودکان تفهیم می کند.

حجت الاسلام سید علی خراسانی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به برنامه های مرکز تبیان اشاره کرد و گفت: این مرکز در خصوص توانمندسازی نیروی انسانی و تامین محتوا برای پیش حوزوی فعالیت دارد.

وی اظهار کرد: مرکز تبیان مجموعه ای در دل حوزه و زیر نظر معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان فعالیت دارد و حدود 4 سال از فعالیت این مرکز می گذرد اما به صورت رسمی حدود 7 ماه قبل شروع به معرفی فعالیت های خود داشته و تاکنون 61 مجموعه مراکز پیش حوزوی در سطح شهر داریم.

حجت الاسلام خراسانی با اشاره به اجرای طرح مکتب تحول بنیادین در مرکز تبیان، ابراز کرد: طرح مکتب که مخفف مهد کودک های تحول بنیادین است از جمله طرح های ویژه این مرکز است که در نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد نیز در معرض دید مخاطبین قرار داده شد.

کارشناس مذهبی به ضرورت برنامه ریزی از دوران کودکی جهت تحول بنیادین اشاره و ابراز کرد: اگر بخواهیم در جامعه تحول عظیم رخ دهد باید در حوزه کودک به ویژه از دوره پیش دبستان سرمایه گذاری شود چون در این زمان کودک از دل خانواده به وارد جامعه و نظام آموزشی می شود که این می طلبد حساسیت ویژه داشته باشد.

وی به تالیفات مرکز تبیان در حوزه کودک اشاره و بیان داشت: سه جلد کتاب کار برای مربی ها و تالیف ۳۶جلد کتاب برای کودکان آمده از جمله تألیفات این مرکز است که برای مقطع های پیش دبستانی، دبستان، راهنمایی و متوسطه در قالب شعرخوانی، کادرستی، بازی، انیمیشن و غیره ارائه شده است.

حجت الاسلام خراسانی خاطرنشان کرد: هدف از تألیف کتاب در قالب های جذاب این است که انس با مربی، انس با قرآن و انس با انبیا و علما فراهم شود و در عین حال مباحث علمی را نیز مطرح کند همچنین به صورت غیرمستقیم در قالب های مختلف مفاهیم اسلامی تفهیم می شود.

وی با اشاره به استقبال خانواده ها از طرح مکتب(مهد کودک های تحول بنیادین)، اظهار کرد: پیش بینی می شد که بیشتر استقبال از این طرح از جانب خانواده های مذهبی و طلاب باشد اما وقتی محصولات درمعرض دید مردم قرار گرفت کسانی که خیلی مذهبی نیستند وقتی دیدند که مطالب آموزشی بدون فشار و خستگی به کودک آموزش داده می شود، از این طرح استقبال داشتند./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات