۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۶۲۷۵۰۹
آیت الله فقیهی در گفت وگو با رسا:

مردم اجازه موج سواری به ضد انقلاب ندهند | آشوب با منطق اعتراض سازگار نیست

مردم اجازه موج سواری به ضد انقلاب ندهند | آشوب با منطق اعتراض سازگار نیست
عضو جامعه مدرسین با بیان این که آشوبگری، شرارت و خشونت با منطق اعتراضات سازگار نیست، از مردم خواست که اجازه سوء استفاده و موج سواری به ضد انقلاب ندهند.

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه حوادث اخیر گفت: در همه مراحل و مسائل نظام باید قانون رعایت شود.

وی افزود: رعایت قانون تأکید همیشگی رهبر عزیز انقلاب است، اگر سران قوا قانونی را تصویب کردند باید مورد احترام جامعه قرار گیرد، اگر اعتراض ها از طریق قانونی دنبال شود اشکالی ندارد اما تخریب، شرارت و نابودی اموال عمومی و اموال مردم نباید وجود داشته باشد.

مردم اعتراضات خود را به صورت قانونی پیگیری کنند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با ابراز تأسف از تخریب و به آتش کشیدن اموال عمومی و اموال مردم توسط آشوبگران اظهار داشت: تخریب ها و آشوب ها خلاف شرع بین و خلاف قانون است، مردم می توانند اعتراضات مسالمت آمیز خود را از طریق قانون پیگیری کنند.

وی ادامه داد: مردم باید مراقب باشند که دشمنان از اعتراضات سوء استفاده نکنند، امروز می بینیم که منافقان، پهلوی و ضد انقلاب و دشمنان از اعتراضات مردم سوء استفاده می کنند و به دنبال موج سواری هستند؛ همانگونه که امام راحل فرمودند مردم باید بدانند که اگر دشمن کاری را تأیید و دنبال می کند خلاف مصالح مردم و نظام است.

ضد انقلاب و دشمنان به دنبال انحراف در اعتراضات مسالمت آمیز مردم هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمنان تشویق کننده و ترغیب کننده آشوبگری در کشور هستند، ابراز داشت: دشمنان و بدخواهان سعی دارند که جنبه مثبت اعتراضات را از بین ببرند و از این فضا سوء استفاده کنند.

وی عنوان کرد: به عنوان مثال اگر مردم اعتراضات مسالمت آمیز خود را با تجمع در برابر مجلس و حضور در مساجد مطرح می کردند هیچ اشکالی وجود نداشت و می توانستند مطالبات قانونی خود را پیگیری کنند؛ در شرایط امروز نیروی انتظامی باید با کمال قدرت و قاطعیت با اشرار برخورد کند چرا که حفظ امنیت مردم از همه مسائل مهم تر است.

آیت الله فقیهی با اشاره به خسارات وارده از اقدامات آشوبگران به اموال و زندگی مردم خاطرنشان کرد:  وقتی آشوب باشد اموال هیچکس امنیت ندارد، متأسفانه شاهد بودیم که آشوبگران برای مردم مشکلات جدی ایجاد کردند و اموال و دارایی آن ها را به آتش کشیدند که چنین کارهایی با منطق اعتراضات سازگار نیست.

وی اضافه کرد: چرا عده ای اموال مردم را آتش می زنند و به آن ها آسیب وارد می کنند؟ در این موارد پیداست که دست دشمنان در کار است و باید جلوی سوء استفاده را بگیریم و اوضاع را کنترل کنیم، باید امنیت مردم را حفظ کنیم و اجازه تعرض به آن را ندهیم.

برخی به هر بهانه ای به روحانیت و طلاب تعرض می کنند

عضو جامعه مدرسین با اشاره به تعرض و اهانت های آشوبگران و اشرار نسبت به روحانیت و اهل علم گفت: همه باید توجه داشته باشند که افزایش قیمت سوخت تصمیم سران قوا است و طلاب در گرانی بنزین نقشی ندارند.

وی افزود: طلاب جزء اقشار ضعیفی هستند که بین 150 تا نهایتا 900 هزار تومان شهریه می گیرند و با همین مبلغ زندگانی خود را می گذرانند، این مسائل ربطی به روحانیت ندارد بلکه تصمیم مسؤولان است که گفته می شود برای کمک به مستضعفان است و امیدواریم که این چنین باشد و به مردم کمک شود، این کار چه ارتباطی به روحانیت دارد که برخی به طلاب اهانت و تعرض می کنند؟

آیت الله فقیهی اظهار داشت: روحانیت هم باید با اخلاق و رفتار خوب خود به مردم تفهیم کنند که ان شاءالله این تصمیم در مجموع برای جامعه مفید است، دولت باید مزایای این طرح را به درستی برای مردم تبیین و تشریح کند تا مردم آگاه شوند که این کار به نفع آنها است.

افزایش قیمت بنزین سبب ایجاد تورم و گرانی دیگر اجناس نشود

وی در ادامه با مقایسه قیمت بنزین در ایران با کشورهای منطقه ادامه داد: در کشوری مانند سوریه بنزین چندین برابر ایران گران است اما اجناس این کشور گران نیست و تورمی ایجاد نشده است یعنی مردم پذیرفته اند که بنزین گران باشد اما اجناس قیمت مناسب داشته باشد، در ترکیه هم بنزین گران است اما دلیلی بر گران اجناس نیست، باید بپذیریم که قیمت بنزین واقعی تر شود اما تورمی وجود نداشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: دولت هم باید وضعیت را مدیریت کند تا همانگونه رهبر معظم انقلاب فرمودند افزایش قیمت بنزین سبب ایجاد تورم و گرانی دیگر اجناس نشود که این کار به ضرر مستضعفان تمام نشود، دولتمردان قول هایی دادند اما اجرای آن بسیار مهم است و باید به آن پایبند باشند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه آیت الله رئیسی هم برای نظارت بر این موضوع دستور داده اند و امیدواریم که این کار با مدیریت صحیح انجام شود تا شاهد مشکلات بیشتری برای مردم نباشیم.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
مردم رکن انقلاب هستند.
و اجازه موج سواری را به افراد کینه توز نسبت به اسلام را نمی دهند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
مشاور رسانه‌ای دولت کماکان در توئیتر مشغول بازی با کلمات و ساخت جملات قصار است؛ سخنگوی دولت فقط خود را موظف می‌داند که در ساعاتی مشخص در مکانی مشخص به سوالاتی مشخص پاسخ دهد و رئیس دولت تازه یادش آمده است که با رقبای انتخاباتی‌اش تسویه حساب کند
1
0
طلبه ای از نسل سلمان
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
در شرایطی که دشمنان برای ضربه زدن به نظام همه قوایشان را تجهیز کرده اند، باید مردم و علاقمندان به نظام و متدینان با تبعیت از صحبت های حکیمانه امام خامنه ای اجازه ضربه زدن به نظام را به دشمن ندهند.
مردم مشکلات را تحمل می کنند اما ذلت حضور بیگانگان در کشور و زیر سوال رفتن ارزشهای ایرانی و اسلامی را نمی پذیرند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
عدم راهبردرسانه‌ای دولت برای گرانی بنزین، همگرایی رسانه‌های فارسی زبان و فضای مجازی در انحراف اتفاق بنزین و تمرکز بر انتقام‌گیری از نظام و نهایتا ناتوانی سیستم رسانه‌ای کل نظام در ساختن ذهنیت‌هایی معقول و منطقی و واقع‌بین، باعث بروز این اغتشاشات شد. و این مساله سالهای قبل هم بود. باید برای این امر فکری کرد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
تجمعات اعتراضی از این نوع در دهه های گذشته هم بوده است.
افزایش قیمت بنزین بهانه ای است تا گروه های معارض عقده گشایی کنند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
شب گذشته آشوبها آرام شده است.
1
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
پرداخت حمایت معیشتی به خانوارها از امشب آغاز می‌شود و موج اعتراضات می خوابد.مردم از بی نظمی آسیب می بینند و تلاش دارند زودتر آرامش برگردد.
0
0
احمدزاده
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
در پی اجرای سهمیه بندی سوخت و اعتراض مسالمت آمیز مردم به این تصمیم، سه گانه عربی-عبری-غربی بر آن می‌شوند تا با تبدیل این اعتراضات به اغتشاش و آشوب، ماهی خود را از ناآرامی‌های ایران بگیرند.
0
0