۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۶۲۷۷۳۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است

سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است
آیت الله نمازی سلامت جامعه را در گرو سلامت خانواده دانست و گفت: خانواده در نظام توحیدی براساس مهر و محبت و مودت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی سه شنبه شب در دیدار اعضای هیات امناء و هیات مدیره بنیاد حامیان خانواده، گفت: موضوع خانواده از مهم‌ترین موضوعات اجتماعی است.
 
وی با اشاره به اینکه خانواده یک سلسله احکام و باید‌ها و نباید‌ها و اخلاق دارد، افزود: خلق و خوی زن و شوهر در ارتباط با یکدیگر و خلق و خوی والدین با فرزندان و فرزندان با والدین از جمله مباحث مهم درخانواده است.
 
آیت الله نمازی سلامت جامعه را در گرو سلامت خانواده دانست و اظهار داشت: خانواده سالم است که جامعه سالم را می‌سازد و هرگونه مشکل اخلاقی و رفتاری در خانواده سبب خواهد شد تا آثار سوء آن در جامعه آشکار شود.

به گفته وی مبنای سلامت و امنیت جامعه خانواده است و خانواده در نظام توحیدی براساس مهر و محبت و مودت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: یکی از نشانه‌ها و آیات الهی این است که برای انسان از جنس خودش و نوع خودش همسر آفرید و خداوند بین زن و شوهر مهر و محبت و مودت قرار داد.

آیت الله نمازی گفت: خانواده کانون مهر و محبت و مودت است و کانون مظهر محبت خدا در خانواده است و خداوند نظام هستی را براساس محبت آفریده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: خداوند رحمان و رحیم است و رحمت خداوند یکصد درجه است که خداوند تنها یک درجه از یکصد درجه رحمت خود را در بین همه مخلوقات روی زمین توزیع کرده است.

وی افزود: اساس آفرینش براساس رحمت است و تشکیل خانواده نیز براساس رحمت است و اجازه خداوند برای ازدواج مرد و زن نیز براساس رحمت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یکی از شرایط همسر خوب را داشتن مدیریت و مهندسی خانواده دانست و عنوان کرد: یکی از وظایف زن در خانواده مدیریت در امور مختلف خانواده است، چرا که منشأ همه مشکلات در خانواده و جامعه به دلیل عدم آگاهی و جهل و سوء مدیریت والدین است.

آیت الله نمازی به لزوم ارتقای سطح آگاهی و دانش زن و شوهر نسبت به وظایف مشترک یکدیگر اشاره کرد و ابراز داشت: باید تلاش کرد میزان معرفت و آگاهی زن و شوهر نسبت به وظایف مشترک آنها افزایش داده شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات