۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۲۷۸۹۰
سخنران حرم مطهر رضوی:

عمل به قرآن و سیره اهل بیت کلید رسیدن به سعادت است

عمل به قرآن و سیره اهل بیت کلید رسیدن به سعادت است
حجت الاسلام اسلامی فر گفت: خداوند در قرآن و کلام اهل بیت(ع) راه های سعادت بشر را بیان کرده است و در صورت عمل به قرآن و کلام اهل بیت سعادتمند می شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسلامی فر، سخنران حرم مطهر رضوی امشب در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) گفت: انسان دوست دارد و تلاش می کند تا در دنیا و آخرت سعادتمند و خوشبخت باشد.

وی سعادت را مربوط به دنیا و آخرت بیان و خاطرنشان کرد: سعادت را به معنای آرامش در زندگی و دوری از سختی و مشکلات معنا می کنیم، سعادت هم دنیایی و هم آخرتی است یعنی انسان هم در دنیا و هم در آخرت در پی داشتن آرامش و راحتی است.

حجت الاسلام اسلامی فر به راه های رسیدن به خوشبختی و سعادت اشاره و اظهار کرد: انسان برای رسیدن به خوشبختی از راهی که خالق بشر دستور داده است، باید حرکت کند، عقل انسان محدود است و خیلی از موانع را درک نمی کند بنابراین باید از خداوند برای رسیدن به خوشبختی کمک بگیرد.

کارشناس مذهبی عمل به قرآن و سیره اهل بیت را کلید رسیدن به سعادت دانست و ابراز داشت: خداوند بشر را آفریده و زندگی دنیایی داده است همچنین در قرآن و کلام اهل بیت(ع) راه های سعادت بشر را بیان کرده است اما مهم این است که ما به حرف قرآن و اهل بیت عمل کرده تا خوشبختی را به دست بیاوریم.

وی به ویژگی های خانواده های خوشبخت و سعادتمند در دنیا اشاره و بیان داشت: امام صادق(ع) داشتن سلامتی را از جمله کلیدهای خوشبختی فرد بیان می کند بنابراین اگر کسی هر چیزی را که باعث مریضی جسمی و روحی او می شود، از خود دور کند خیلی از مشکلات او حل می شود.

حجت الاسلام اسلامی فر به راه دستیابی به آرامش در زندگی با توجه فرمایش امیرالمومنین(ع) اشاره و ابراز کرد: حضرت علی(ع) می فرماید:«عجله کردن، لجبازی کردن، خود پسندی و به تأخیر انداختن کارها را از خود دور کنید تا هیچ بدی به شما نرسد.»، سعادت در زندگی این است که اول خود را اصلاح کنید و هر جا مشکلی داشتید، ببینید که کجا خلاف مبانی دینی عمل کرده اید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات