۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۲۸۰۳۱
آیت الله خاتمی:

اشرار و آشوبگران به اشد مجازات برسند | دولت وعده‌های خود را فراموش نکند

اشرار و آشوبگران به اشد مجازات برسند | دولت وعده‌های خود را فراموش نکند
امام جمعه موقت تهران با آشوبگران باغی و محارب هستند و باید به اشد مجازات برسند، گفت: دولت مانع سرایت گرانی بنزین به سایر کالاها شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به آیه هفتم سوره مبارکه محمد(ص) گفت: بر اساس این آیه شریفه اگر مؤمنان در مسیر الهی گام برداشته و دین خداوند را یاری دهند، خداوند متعال نیز آن ها را یاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خداوند ستون فقرات زندگی مؤمنان است، ادامه داد: خداوند متعال هیچ نیازی به کمک ما ندارد، بلکه ما هستیم که نیازمند او هستیم؛ به بیان دیگر خروجی کم خداوند به خودمان بازمی گردد.

آیت الله خاتمی یکی از مصادیق یاری خداوند را دفاع از دین دانست و خاطرنشان کرد: دفاع از دین کمک خداوند است و خداوند انسانی که مدافع دین باشد را مورد حمایت و نصرت خود قرار می دهد؛ همچنین بر اساس آیات قرآن کریم یکی از مصادیق دیگر یاری خداوند، یاری حجت خدا روی زمین است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آرامش، پیروزی و خنثی سازی توطئه های دشمن از ثمرات یاری خداوند است، بیان کرد: یاری خداوند سبب می شود که کید دشمنان خنثی و بی اثر شود؛ بر اساس آیات قرآن دشمنان باید بدانند هر توطئه ای انجام دهند، خداوند آن را به خودشان باز خواهد گرداند.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در هفته گذشته بار دیگر نقش بر آب شدن توطئه های دشمنان را دیدند، اظهار داشت: دشمنان اذعان داشته اند که با پول ها و رسانه های گاو شیرده آمریکا در منطقه، 3 سال برای ایجاد اغتشاش و آشوب تدارک دیده و افرادی را در داخل و خارج آموزش داده بودند، اما خداوند همه توطئه هایشان را خنثی کرد؛ ملت ایران با خداوند بوده و دست خداوند با آنها است.

به گزارش رسا، آیت الله خاتمی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن گرامیداشت هفته بسیج و با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما دشمن را در عرصه سیاسی و نظامی عقب زده ایم، عنوان کرد: یاد و خاطره شهدای امنیت که در هفته گذشته به دست اراذل و اوباش به شهادت رسیدند را گرامی می داریم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه بسیج اظهار داشت: «لشکر مخلص خدا» و «گل های سر سبد انقلاب» دو مدالی است که امام و رهبری به بسیجیان اطلاق کرده اند.

وی به حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور اشاره و مطرح کرد: گرانی بنزین تصمیم سران قوا بود و رهبری نیز آن را تأیید کرده اند؛ اگر موضع رهبر معظم انقلاب نبود، حوادث سخت تری پیش روی ملت ایران قرار می گرفت.

آیت الله خاتمی با انتقاد از روند اجرای طرح افزایش قیمت بنزین گفت: مسؤولان باید پیش از اجرای این طرح مردم را اقناع می کردند؛ مسؤولان باید از طریق میز گردهای تلویزیونی این طرح را برای مردم تبیین می کردند، این یک ضرورت است و مسؤولان باید در این زمینه روشنگری کنند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر ضرورت جلوگیری از سرایت گرانی بنزین به سایر کالاها گفت: دولت باید به وعده های خود عمل کرده و نگذارد بر قیمت کالاها افزوده شود و با متخلفان برخورد قاطعی داشته باشد؛ مردم به اندازه کافی از گرانی ها رنج می برند، بنابراین مسؤولان نگذارند بر این رنج افزوده شود.

وی با بیان اینکه اعتراض بدون حمل سلاح و بدون اخلال به امنیت کشور بر اساس قانون مشکلی ندارد، عنوان کرد: هیچکس با اعتراض مخالف نیست و با معترضان برخورد ندارد؛ اشرار سوار بر موج اعتراض شدند و حق مردم را زیر پا گذاشتند و امنیت مردم را سلب کرده و هزاران میلیارد تومان به ملت ضرر زدند؛ اشرار با اسلام و مردم عناد و دشمنی داشتند، زیرا قرآن ها را جمع کردند و به آتش کشیدند؛ همچنین به مساجد و حوزه ها و کتابخانه 13 هزار جلدی حمله کردند و آنها را سوزاندند؛ حمله به مصلا و آمبولانس و تخریب بانک ها و فروشگاه ها انتقام از پای کار بودن مردم است.

آیت الله خاتمی با اشاره به نقش آمریکا و ایادی آن در سازماندهی اغتشاشات ابراز داشت: سازماندهی شرارت بر همگان روشن است؛ در رأس این اتفاقات آمریکا بود و فرانسه و آلمان هم همراهی کردند؛ امیدوارم کسانی که تا امروز به اینها امیدوار بودند تجدید نظر کنند؛ مردم از دیدگاه غربی ها یعنی آدم کش ها، دزدان و غارتگران اموال عمومی، مرگتان باد با این نگاهتان!

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: عوامل و ایادی حقیر این ماجرا عربستان سعودی و خائنان حرمین شریفین هستند؛ ای مردم عربستان تا کی می خواهید ذلیل باشید و بگذارید یک قرن نوکران آمریکا و اسرائیل بر شما حکومت کنند؟ به پا بخیزید و آنها را از قدرت به زیر بکشید.

وی مطرح کرد: منافقان پست و آدمکش که 17 هزار نفر را ترور کردند و در ابتدای انقلاب پوست سه پاسدار را زنده زنده کندند و خاندان پهلوی که منفور این ملت هستند نیز در اغتشاشت اخیر بیکار ننشسته و به توطئه انگیزی دست زدند.

آیت الله خاتمی ضمن تشکر از نهادهای امنیتی در کنترل وضعیت کشور اظهار کرد: وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در مقابل اشرار ایستادند؛ در این عرصه همه سلیقه های داخل نظام اتفاق نظر داشتند، اما البته برخی جای شهید و جلاد را عوض کرده و به جای محکومیت آشوبگران، مأموران امنیت را زیر سؤال بردند و گفتند پاسخ معترضان به گرانی بنزین را نباید با برخورد قاطع داد؛ مأموران امنیتی متعرضان به جان مردم و امنیت کشور را مورد برخورد قرار داده اند، این تشکر شما است؟ خجالت بکشید؛ کسانی که بیانیه مذکور را امضا کردند جنایتی همچون جنایت آشوبگران مرتکب شدند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: جهانیان بدانند نظام اسلامی نظام مقتدر است و نظامی نیست که با بادهای حقیر بلرزد؛ اگر بار دیگر می خواهید توطئه ای داشته باشید پیشاپیش بدانید که شکست خورده اید؛ دنیا بداند مردم وفادار ایران از امامشان آموخته اند که حفظ نظام از اوجب واجبات است و تا آخرین نفس و آخرین قطره خونشان پای این نظام ایستاده اند.

وی اظهار داشت: مردم ایران آفرین بر شما، شما با راهپیمایی هایتان قلب امام زمان(عج) را شاد کردید؛ راهپیمایی هایی با همین شکوه که مشاهده کرده ایم در هفته آینده در کشور برپا خواهد شد؛ ما از مردم انتظار داریم اشرار را شناسایی کرده و این داعش های وطنی را به مسؤولان معرفی کنند؛ مردم وارد صحنه شوند و اشرار خانه به خانه تعقیبشان کرده و به مسؤولان تحویل دهند.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: دستگاه قضایی در رابطه با آشوبگران باید با سردسته باندهای اغتشاشگر و لیدرهای شرارت ها برخورد کنند، زیرا این ها باغی و محارب هستند و باید به اشد مجازات برسند؛ با سیاهی لشکرها نیز باید به گونه ای برخورد شود که دیگر تا ابد هوس اینگونه کارها را  نداشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه قطع اینترنت به منزله پیدا کردن لانه زنبور است، اظهار داشت: از تدبیرهای ستودنی در اغتشاشات اخیر قطع اینترنت و شبکه های خارجی بود؛ مسؤولان اگر می خواهند نتیجه کار خود را مشاهده کنند ببینند دشمنان چه مقدار از قطع اینترنت ناراحت هستند؛ مسؤولان باید پیام رسان های داخلی را تقویت کرده تا نیاز مردم به اینترنت تأمین شود و اینترت بومی را نیز راه اندازی کنند.

وی با بیان اینکه اگر مسؤولان بنا دارند شبکه های خارجی را بار دیگر باز کنند نباید آنها را رها سازند، ابراز داشت: این شبکه ها جنایت و اغتشاش را یاد می دادند و مسؤولان بدانند که اگر کوتاهی کنند در پیشگاه خداوند جوابی نخواهند داشت.

آیت الله خاتمی با اشاره به دیدار چند ساعته تولید کنندگان و کارآفرینان و فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب گفت: تولیدکنندگان در این دیدار اعلام داشتند که مشکلشان عمدتاً داخلی است و اگر برطرف شود توان شکوفایی اقتصاد را دارند و دشمن را ناکام می گذارند؛ رهبر معظم انقلاب نیز در این دیدار تأکید کردند که تحریم های دشمنان به این زودی برداشته نمی شود و راه حل مشکلات تکیه بر داخل است./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
مسئولان در این چند روزه برنامه های توجیهی برای افزایش قیمت بنزین کم داشتند توی تلویزیون.
برنامه های نقد و مناظره در این خصوص پخش کنین.
1
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
باید لیدر‌های اصلی و افرادی که محرک و عوامل اصلی موثر در اغتشاشات بودند محاکمه علنی بشوند تا مردم در جریان قضایای اخیر قرار بگیرند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
آشوبگران در اغتشاشات اخیر به صورت سازمان یافته و آموزش دیده به مراکز عمومی و دولتی حمله‌ور و اموال ملت را به آتش کشیدند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
آشوبگران در اغتشاشات اخیر به صورت سازمان یافته و آموزش دیده به مراکز عمومی و دولتی حمله‌ور و اموال ملت را به آتش کشیدند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
مردم انقلابی به دشمنان اجازه دخالت نخواهند داد
1
0
طلبه ای از نسل سلمان
Iran, Islamic Republic of
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
از مواضع انقلابی این عالم فرزانه حمایت می کنیم.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا در سهمیه‌بندی بنزین، انتخاب مسیری شجاعانه و یکی از بزنگاه‌های مهم در تاریخ مدیریت جمهوری اسلامی است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
پایان اعتراضات مبنای پاک شدن صورت مسئله نیست. عدم همراهی افکار عمومی و اقناع آنان انباشته شده و ممکن است در مقطع دیگری نمایان شود. نگرانی مجلس در کمرنگ شدن نقش آنان در تصمیمات کشور نیز قابل تأمل است و نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
دشمنان مستکبر با گذشت بیش از چهل سال از عمر انقلاب و نظام اسلامیِ ملت ایران و در حالی که در عرصه‌ی جنگ سیاسی و فرهنگی و... شکست خورده‌اند به توطئه‌ی جنگ اقتصادی علیه ایران اسلامی روی آورده‌اند.
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
ردم و مسئولان، بصیرت و موقع‌شناسی را با کار و فعالیت جهادی و مدبرانه توأم دارند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
گر ظرفیت های بسیج به درستی شناخته شود می تواند در عرصه اقتصادی هم راهگشا باشد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
سرپرستان خانوار به مدت ۱۰ روز فرصت دارند از طریق کد دستوری اعتراض خود را ثبت کنند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
مردم همواره دشمنان را مایوس و سرخورده کرده‌اند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
آنچه این روزها در ایران در جریان است، همه نشانه‌های انقلاب‌های رنگی سیا که هدف از آن بی ثباتی و تضعیف ایران است را دارد. از دیرباز هدف آمریکا جایگزینی دولت مستقل ایران با دولتی دست‌نشانده و طرفدار غرب بوده است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
رسانه‌های سعودی به زبان عربی و فارسی علنا از آشوب‌گران حمایت رسمی کرده و حتی خط دهی می‌کردند. باید وزارت خارجه از عربستان شکایت کند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
اعتقاد نداریم که بگذاریم چرخ توسعه بچرخد و در کوتاه مدت عده ای در لای چرخ قرار بگیرند تا شاید در بلندمدت از مزایای آن استفاده کنند.
0
0