۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۶۲۸۱۱۷
صدرالحسینی:

جبهه مقاومت؛ مهم‌ترین سد نفوذ نظام سلطه در غرب آسیا| تأکید بر همه‌پرسی نافی مقاومت نیست

جبهه مقاومت؛ مهم‌ترین سد نفوذ نظام سلطه در غرب آسیا| تأکید بر همه‌پرسی نافی مقاومت نیست
کارشناس مسائل جهان اسلام گفت: فلسطین به‌ رغم گذشت هفتاد سال از اشغال رژیم صهیونیستی همچنان نقطه کانونی وحدت در دنیای اسلام است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل منطقه‌ای، درباره ظرفیت‌های مسئله فلسطین و آزادی قدس بر حرکت امت اسلامی به سمت وحدت و همگرایی گفت: طی چهل سال گذشته موضوع هفته وحدت، که مبدع آن حضرت امام(ره) بودند، تداوم یافته و در کنفرانس بین‌المللی وحدت امسال هم علما، فرهیختگان و اندیشمندان بیش از ۹۰ کشور حضور یافتند و فلسطین محور اصلی این کنفرانس بود.

فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است

وی ادامه داد: این موضوع در سخنرانی روز جمعه مقام معظم رهبری نیز مورد تأکید مجدد قرار گرفت و نشان داد که فلسطین همچنان اولین و مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است؛ سرزمین فلسطین بیش از ۷۰ سال است که در اشغال رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارد و همین بیان‌گر ظرفیت فراوان آن برای تحقق وحدت جهان اسلام مانند سالیان گذشته است.

صدرالحسینی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر نه فقط به شرایط کنونی این سرزمین و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت بیش از ۳۰ نفر از مسلمانان فلسطینی اشاره کردند، بلکه بیان کردند که فلسطین و آرمان رهایی قدس باید به یک گفتمان عمومی و فراگیر در میان کشورهای اسلامی بدل شود. در حقیقت مقام معظم رهبری با اشاره به موضوع فلسطین به مثابه مسئله اول جهان اسلام، خواستند که جهانیان و به ویژه امت اسلامی را به موضوع دشمن‌شناسی توجه دهند.

این کارشناس مسائل جهان اسلام بیان کرد: آرمان‌های ایجابی فلسطین برای همه مسلمانان محور وحدت است و موضوع سلبی رژیم منحوس، غاصب و کودک‌کش صهیونیستی به مثابه نقطه مشترکی است که مسلمانان باید تمرکز خود را کاملاً به آن به منزله دشمن اصلی امت اسلامی معطوف کنند و از این طریق تنش و اختلاف را در روابط بین خود از بین ببرند و نگذارند اختلافات دشمن‌ساخته مانع فراموشی و از اولویت خارج شدن این آرمان و کنار گذاشته شدن رژیم صهیوینستی به عنوان دشمن اصلی شود.

نقش مقاومت در تحکیم وحدت جهان اسلام

صدرالحسینی ابراز کرد: البته نباید فراموش کرد مسئله مقاومت به منزله موضوع مهمی است که می‌تواند به تحکیم وحدت جهان اسلام کمک فراوانی کند. باید این مسئله برای امت اسلامی به خوبی تبیین شود که مقاومت با وجود هزینه‌هایی که دارد اما قطعاً هزینه‌های آن به مراتب کمتر از هزینه سازش و ذلت است.

وی افزود: جریان مقاومت فلسطین از ابتدای اشغالگری رژیم صهیونیستی در هفتاد سال پیش آغاز شد و ادامه پیدا کرد اما این جریان با پیروزی انقلاب اسلامی تکامل پیدا کرد و به اوج خود رسید و امروز این جریان به یک جبهه منسجم، سازمان‌یافته و قدرتمند تبدیل شده که در کنار مجموعه محور مقاومت در لبنان، عراق و سوریه با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران مهمترین و اساسی‌ترین سد در برابر نفوذ نظام سلطه در غرب آسیاست.

صدرالحسینی تأکید کرد: لذا موضوع فلسطین از جنبه‌ها و ابعاد گوناگون ظرفیت‌های متعددی دارد که می‌تواند هنوز به منزله نقطه کانونی وحدت جهان اسلام محسوب شود و قطعاً همه ملت‌های مسلمان باید همچنان حساسیت‌های خود را نسبت به این موضوع حفظ کنند.

وظیفه رسانه‌های انقلابی و مستقل در تبیین راه حل همه‌پرسی

صدرالحسینی درباره ضرورت تبیین بیشتر رسانه‌ای راه حل رهبر معظم انقلاب برای حل مسئله فلسطین مبنی بر برگزاری همه‌پرسی با حضور تمام فلسطینیان برای تعیین نظام حکومتی سرزمین فلسطین گفت: رهبر معظم انقلاب بارها این طرح مردم‌سالارانه را برای حل مسئله فلسطین از سوی صاحبان حقیقی این سرزمین از ادیان و مذاهب مختلف بیان کرده‌اند و در سخنرانی اخیر نیز واکاوی دقیقی نسبت به ابعاد این طرح ارائه دادند.

وی یادآور شد: قطعاً موضوع مقابله با رژیم صهیونیستی با یهودی‌ستیزی کاملاً متفاوت است و جمهوری اسلامی ایران برای همه اقشار فلسطین از هر دین و مذهبی ارزش برابری قائل است و علاقه‌مند است که با یک اقدام شناخته‌شده و پذیرفته‌شده در میان افکار عمومی جهان این مسئله حل شود و این راهکار هم همه‌پرسی و آرای فلسطینیانی است که هم در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند و هم در اردوگاه‌های آوارگان در کشورهای مختلف با شناسنامه و ریشه فلسطینی ساکن هستند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: رسانه‌های انقلابی و مستقل مسئولیت بیشتری نسبت به تبیین این راه حل و تکثیر و تعمیق آن در سطح جهانی به عهده دارند. رسانه‌های نظام سلطه برای ابهام‌آفرینی در مسئله محو اسرائیل آن را موضوعی نظامی و جنگ‌طلبانه تصویر می‌کنند و با این تصویرسازی به دنبال مظلوم‌نمایی اسرائیل هستند. به نظر می‌رسد رسانه‌ها و فرهیختگان جهان اسلام باید واقعیت‌ها و ابعاد انسانی و مردم‌سالارانه این طرح را بیش از پیش به افکار عمومی جهان انتقال دهند و با برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌های علمی در نقاط مختلف جهان این طرح مردم‌محور را به یک گفتمان در حل مسئله فلسطین بدل سازند و واقعیت این مسئله را روشن کنند که محو اسرائیل یک اقدام نظامی نیست بلکه این اتفاق با حضور مردم فلسطین در پای صندوق‌های رأی محقق می‌شود.

صدرالحسینی با بیان اینکه تأکید بر این طرح منافاتی با مسئله مقاومت ندارد، گفت: رژیم صهیوینستی نشان داده که هیچ گاه به نظرات و آرای مردم فلسطین توجه ندارد. لذا تا زمانی که تجاوزگری‌ها و جنایات این رژیم ادامه داشته باشد مقاومت مسلحانه نیز ادامه خواهد یافت./1360/د101/ب1

ارسال نظرات