۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۲۸۱۲۳
هفته بسیج در استان اردبیل؛

از برگزاری یادواره‌های شهدا تا افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی

از برگزاری یادواره‌های شهدا تا افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی
در نخستین روز‌های هفته بسیج در سطح استان اردبیل برنامه‌های متنوعی از یادواره‌های شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا تا افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در نخستین روز‌های هفته بسیج در سطح استان اردبیل برنامه‌های متنوعی از یادواره‌های شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا تا افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی برگزار شد.

بسیج یادگار و شاهکار ارزشمند امام خمینی(ره) است

سرهنگ شکر عبدی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در جریان بازدید از حلقات صالحین در اردبیل اظهار داشت: بسیج همواره به عنوان یادگار و شاهکاری ارزشمند و میراثی به یاد ماندنی از امام خمینی(ره) در یادها شناخته می‌شود به‌طوری که امام راحل(ره) با تفکر راهبردی خود این شجره طیبه را بنیان نهاد.

وی به نقش آفرینی و حضور تاثیرگذار بسیج در تمامی عرصه‌ها اشاره و ادامه داد: بسیج در تمامی عرصه‌ها اعم از سازندگی، فرهنگی، دانش‌آموزی و بهداشتی و درمانی نقش‌آفرینی کرده و حضور تاثیرگذاری داشته است.

عبدی از برگزاری برنامه‌های مختلف در هفته بسیج در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، برپایی بیمارستان صحرایی و ایستگاه‌های سلامت در سطح استان از برنامه‌های خدمت‌رسانی بسیج است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با تاکید بر جهانی شدن تفکر بسیجی، تصریح کرد: امروز تفکر بسیجی جهانی شده است و بسیج الگویی برای جهانیان و ملل مبارز جهان شده است‌.

برگزاری یادواره‌های شهدا

در نخستین روز از هفته بسیج در سطح شهرستان پارس‌آباد مغان برنامه‌های متنوعی از یادواره‌های شهدا و مسابقات ورزشی تا دیدار با خانواده‌های شهدا و عطرافشانی مزار شهدا برگزار شد.

دیدار فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان پارس‌آباد مغان با پدر شهید محمدعلی قاسمی از شهدای دوران دفاع مقدس، برپایی محفل انس با قرآن کریم در مسجد جامع پارس‌آباد، برگزاری نشست تحکیم بنیان خانواده در اداره ارشاد به همت کانون بسیج هنرمندان و اداره ارشاد از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان پارس‌آباد مغان است.

بسیج ادامه دهنده راه شهدا است

سرهنگ حسن نوری فرمانده سپاه ناحیه شهرستان پارس‌آباد در آئین غبارروبی مزار شهدای شهرستان پارس‌آباد ضمن تبریک آغاز هفته بسیج اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که همواره سبب ماندگاری، امتداد مکتب حیات بخش اسلام و انقلاب اسلامی می‌شود فرهنگ ایثار، شهید و شهادت است.

وی با اشاره به مقام شهدا افزود: شهدا همواره در طول تاریخ به عنوان مشعلی فروزان در زندگی ما انسان‌ها هستند که راه صحیح و درست زندگی در هر عرصه‌ای و راه رسیدن به سعادت را به ما نشان می‌دهند و شهدا این راه را پیموده‌اند و به مقامی بزرگ و عظیم دست یافته‌اند و ما نیز عظمت و اقتدار خود را مدیون جانفشانی‌های این بزرگ مردان هستیم.

نوری با تاکید بر اینکه بسیج ادامه دهنده راه شهدا است، تصریح کرد: شهدا و ایثارگران در دوران انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های بسیاری از خود نشان داده‌اند و در نهایت با هر چه در توان داشته‌اند در مقابل دشمنان ایران ایستاده‌اند و وجبی از خاک میهن اسلامی را به دشمنان نداده‌اند که امروز بسیج ادامه دهنده راه شهدا است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه بسیج در طول این سال‌ها توانسته علاوه بر عرصه نظامی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و دیگر موارد نیز اقدامات قابل توجهی انجام دهد اظهار کرد: حرکت بسیج قربت الی‌الله و در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است، حرکتی که در قشر‌های مختلف توانسته خدمات بسیاری را به مردم ارائه دهد.

توجه به خانواده‌های شهدا و ایثارگران موجب زنده نگه داشتن یاد شهدا می‌شود

علی علایی فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در ادامه در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: امروز اقتدار و امنیت کشور را مدیون ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان هستیم و این مردان بی‌ادعا در دوران دفاع مقدس جان خود را در مقابل هجوم دشمنان سپر کرده و نگذاشته‌اند وجبی از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

وی توجه به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را موجب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دانست و بیان کرد: خدمت به خانواده شهدا و جانبازان یک افتخار بزرگ است خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدای عزیز هیچ منافاتی با آن اخلاصی که شهدا داشته‌اند ندارد و این کار را باید یک افتخار دانست و همواره در این راستا پیش قدم باشیم.

علایی افزود: دلجویی و دیدار با خانواده‌های معزز شهدای والامقام از اهداف والایی است که باید مسئولان در اولویت کاری خود قرار دهند و از دعای خیر آنان برای خوشبختی و سعادت کشور بهره‌مند شوند که در این زمینه نیز باید طرح‌هایی در قالب دیدار با خانواده‌های شهدا در دستور کار باشد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد مغان عزت، آبرو، امنیت و سربلندی امروز کشور ما مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا است که در سال‌های دفاع مقدس با نثار عزیزترین گوهر وجودی خود اجازه ندادند گزند دشمنان به نظام و انقلاب اسلامی برسد.

برگزاری همایش پیاده‌روی

سرهنگ جهانبخش عطایی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان خلخال نیز در دیدار با بسیجیان این شهرستان گفت: بسیج همواره در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته است که یکی مهم‌ترین این عرصه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی است و در این راستا نیز در شهرستان خلخال بسیج کارها و اقدامات خوبی انجام داده‌ است.

وی از بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بسیج در شهرستان خلخال در هفته بسیج خبر داد و اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی و معیشتی به همت سپاه ناحیه شهرستان خلخال در منطقه به مناسبت گرامیداشت هفته مبارک بسیج افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

عطایی با بیان اینکه در دومین روز از هفته بسیج در شهرستان خلخال برنامه‌های مختلفی برگزار شد افزود: همایش پیاده‌روی خانوادگی، برپایی چادرهای سلامت از سوی بسیج جامعه پزشکی شهرستان و همچنین برگزاری برنامه شایسته میقات صالحین در مصلای امام خامنه‌ای از جمله برنامه‌های روز دوم بسیج بود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات