۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۲۸۱۵۰

محکومیت اغتشاشات اخیر از سوی مسؤولان و فرماندهان ارشد کردستان

محکومیت اغتشاشات اخیر از سوی مسؤولان و فرماندهان ارشد کردستان
مسؤولان و فرماندهان ارشد استان کردستان با حضور در راهپیمایی باشکوه محکومیت اغتشاشگران و دفاع از اقتدار و امنیت کشور، بار دیگر حرکت آشوبگران را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مسئولان و فرماندهان ارشد استان کردستان پیش‌از ظهر امروز با حضور در راهپیمایی باشکوه محکومیت اغتشاشگران و دفاع از اقتدار و امنیت کشور، بار دیگر حرکت آشوبگران را محکوم و تاکید کرده که خط مردم از فتنه‌گران و معاندان نظام جداست و مردم مرزدار این دیار همیشه پشتیبان ولایت فقیه و انقلاب اسلامی هستند.

در ادامه مشروح گفت‌وگو از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

استاندار کردستان: آشوبگران با تحریک جریانات مغرض خارج از کشور دست به اغتشاش زدند

بهمن‌ مرادنیا، استاندار کردستان با بیان اینکه روحیه مهربانی و مدارای مردم استان کردستان هیچ‌گاه با خشونت و پرخاشگری سازگاری نداشته و ندارد، اظهار داشت: متأسفانه اخیراً تعدادی افراد ناآگاه با تحریک جریانات مغرض خارج از کشور و ایجاد اخلال در نظم و امنیت دست به خشونت و تخریب اموال و اماکن عمومی و خصوصی زدند و موجبات رنج، زحمت و نگرانی مردم را فراهم کردند.

وی افزود: آشوبگران می‌خواهند امنیت و آسایش کنونی را از مردم سلب کرده و دهه 60 که تجربه‌ای بسیار تلخ و ناگواری برای مردمان این دیار بوده و سال‌ها هزینه گزاف آن بر شانه‌های مردم سنگینی می‌کند را دوباره تکرار کنند.

استاندار کردستان تصریح کرد: این افراد در حالی به دنبال ایجاد ناامنی هستند که برگزاری رویدادهای مختلف ارزشمند فرهنگی در دو سال اخیر معرف چهره هنرپرور و فرهنگ‌مدار مردم کردستان بوده اما وقایع دیروز نشان داد که دشمنان از این موفقیت‌ها و پیشرفتها عصبانی و برآشفته‌اند.

مرادنیا گفت: دشمنان مردم با هر بهانه و روشی درصددند تصویری مخدوشی از مردم نجیب کردستان به نمایش بگذارند اما ایستادگی مردم آنان را با شکست مواجه کرد.

وی از مردم شرافتمند استان خواست که اجازه سوءاستفاده را به دشمنان عزت و سربلندی کردستان نداده تا آنان به اهداف پلید و بدخواهانه خود نرسند.

استاندار کردستان تأکید کرد: از همه مردم انتظار می‌رود در این برهه حساس تاریخی؛ با بصیرت، هوشیاری و درایت همیشگی خود، دشمنان و توطئه‌گران را مأیوس کرده و صف خود را از آنان جدا کنند.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار کردستان: قاطعانه با آشوبگران برخورد می‌شود

حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از همراهی همیشگی مردم شریف استان در همه عرصه‌های انقلاب و صبر و حوصله در مقابل اغتشاشات و ایجاد مزاحمت عده‌ای آشوبگر قدردانی کرد و اظهار داشت: معتقدم حساب مردم ولایتمدار کردستان از اغتشاشگران و آشوبگران جداست.

وی با بیان اینکه صبر و حوصله مردم، دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در مقابل مخلان نظم و امنیت حدی دارد؛ به آشوبگران هشدار داد و گفت: در صورت تکرار چنین اشتباهاتی، قاطعانه با مخلان نظم و امنیت برخورد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اوضاع عمومی شهر سنندج و سراسر استان کردستان کاملاً آرام و مردم در سایه امنیت و آسایش مشغول زندگی و امورات روزمره خود هستند.

فرمانده سپاه کردستان: صف مردم از آشوبگران جداست؛ اغتشاشات دسیسه آمریکای خون‌ریز بود

سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای خطه کردستان اظهار داشت: ایران اسلامی دارای پیشینه بسیار ارزشمندی است که همواره از چهل سال گذشته تاکنون، حوادث‌های مختلفی را که از دشمنان نشأت گرفته تجربه کرده است.

وی افزود: دشمنان نظام همواره تلاش کرده که چوب لای پیشرفت کشور گذاشته و هیچ‌گاه چشم دیدن توسعه، امنیت و آسایش کنونی ایران اسلامی و استان کردستان را نداشته و هر بار با توطئه‌های مختلف به‌دنبال برهم زدن امنیت و آرامش مردم هستند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: ضدانقلاب از اوایل انقلاب تاکنون، از جنگ تحمیلی گرفته تا تحریم، فشارهای اقتصادی و اغتشاشات به‌دنبال ایجاد ناامنی در کشور بوده‌ اما هیچ‌گاه نتوانسته به اهداف شوم خود برسد.

وی به اتفاقات اخیر در برخی از نقاط کشور و استان کردستان از سوی اشرار و برخی افراد خاص اشاره و تصریح کرد: هرگاه دشمنان ‌علیه نظام توطئه داشته، مردم به‌موقع در صحنه حاضر شده و توطئه‌های آنان را در نطفه خفه کرده‌اند.

سردار حسینی با بیان اینکه صف مردم از اغتشاشگران جداست و خود مردم در مقابله با این تجمعات غیرقانونی نقش محوری و تمام‌کننده داشتند؛ اظهار کرد: دشمنان تمام‌قد پای‌کار آمده و به‌دنبال تعطیلی کسب‌وکار، برپایی اعتراضات، تجمعات و تخریب بوده اما سپاه، بسیج، نیروی انتظامی همواره همراه مردم بوده و برای پیشرفت، رفاه، آسایش، امنیت پایدار و ارتقای جایگاه این مردم بزرگوار از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی عنوان کرد: در اتفاقات اخیر شاهد بودیم که به اموال عمومی، مغازه‌ها و ماشین مردم، بانک‌ها، آمبولانس و پمپ‌بنزین تعرض شد در حالی‌که انجام این کارها از سوی برخی افراد خاص و تعطیلی کسب‌وکار مردم هیچ معنایی نداشته و جایز نیست.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با ابراز اینکه صف مردم، طرفداران و دلسوزان نظام از اشرار، اراذل و اوباش، بیگانگان و ضدانقلاب جداست، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همانند گذشته «امنیت و آرامش» در سراسر استان کردستان برقرار است.

وی ادامه داد: در این اتفاقات اخیر غرب جنایتکار، آمریکای خون‌ریز و انگلیس حیله‌گر با استفاده از تبلیغات دروغین خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پای کار آمدند تا با ایجاد اغتشاش و ناامنی به اهداف شوم خود رسیده و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، اما مردم با بصیرت، آگاهی کامل و عمل بموقع باز هم توطئه آنان را در نطفه خفه کردند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تأکید بر اینکه باید از تخریب اموال عمومی و مردم جلوگیری شود، اضافه کرد: در این اتفاقات اخیر حتی نیروهای نظامی و انتظامی استان تلاششان این بود که با آرامش و حفظ حرمت با اغتشاشگران در تجمعات برخورد کنند اما متأسفانه گوش ندادند و برای مردم خسارت به‌بار آوردند.

وی با بیان اینکه دشمنان و ضدانقلاب همواره از تخریب و برهم زدن امنیت کشور حمایت می‌کنند، عنوان کرد: آتش زدن اموال عمومی کار مردم نیست، چراکه انتقادات و اعتراضات راه خود داشته و باید به‌موقع مطرح شود.

سردار حسینی گفت: ایران اسلامی تاکنون پیشرفت‌های زیادی داشته و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی برای توسعه کشور و استان کردستان وجود دارد اما دشمنان چشم دیدن آن را ندارند.

وی افزود: نظام مقتدر جمهوری اسلامی، نیروهای نظامی و انتظامی همواره از منافع مردم پاسداری کرده و این‌بار نیز تودهنی محکمی بر دهان استکبار جهانی و حامیان آنان می‌زنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با یادآوری اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی با سه عنصر اعتقاد به الهی، وحدانیت به یکتاپرستی، رهبری خردمندانه حضرت امام(ره)، پشتیبانی و حضور گسترده اقشار مختلف مردم به پیروزی رسید، تصریح کرد: نظام بدون مردم معنایی نداشته و مردمی‌بودن انقلاب جزو ویژگی‌های برجسته و خاری در چشم دشمنان است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه نظام جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا اثرگذار است و نقش محوری داشته اما آمریکای جنایتکار از کشورهای غربی باج‌گیری و بارها و بارها برای مذاکره با ایران التماس کرده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان یادآور شد: جایگاه رفیع و امنیت کشور به‌سادگی به دست نیامده بلکه برای این وضعیت کنونی خون هزاران انسان‌های وارسته، برجسته، نخبه و تحصیلکرده ریخته شده، بنابراین باید این بار نیز همانند گذشته در برابر دشمنان ایستادگی کرد و اجازه تعرض به اموال عمومی داده نشود.

وی «خدمت بی‌منت به مردم، ایجاد امنیت، آسایش و رفاه برای مردم» را از وظایف نظام خواند و گفت: گرچه مردم با گرانی و مشکلات معیشتی مواجه‌اند اما باید دولت رفاه و آسایش مردم را در نظر گرفته و در راستای بهبود وضعیت زندگی آنان تلاش کند.

سردار حسینی با قدردانی از بصیرت و دشمن‌شناسی مردم استان کردستان تأکید کرد: انتظار می‌رود مردم اجازه سوءاستفاده، ناامنی و تداوم این اتفاقات را به اشرار و ضدانقلاب ندهند، چراکه اگر امنیت نباشد، کسب‌وکار تعطیل می‌شود و احساس آرامش و آسایش از بین می‌رود.

فرمانده انتظامی کردستان: مردم تودهنی محکمی بر دهان اغتشاشگران زدند

سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اتفاقات اخیر و نقش اشرار در آسیب‌رسانی به اماکن و اموال عمومی در کردستان اظهار داشت: اخیراً مزدوران و خائنان با خط‌دهی گروهک‌های ضدانقلاب و سران کشورهای شرور منطقه دست به شرارت و تخریب اماکن و اموال عمومی زدند اما توطئه آنان با پشتیبانی مردم نقش بر آب و به اهداف شوم خود نرسیدند.

وی افزود: خوشبختانه مردم استان کردستان با هوشیاری و بصیرت صف خود را از اشرار جدا کردند و تودهنی محکمی بر دهان اخلالگران و آشوبگران زدند.

فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: نیروی انتظامی براساس وظایف قانونی، هیچ‌گونه مماشاتی با اخلال‌گران و ناامن‌کنندگان جامعه ندارد و قاطعانه با افراد شرور برخورد می‌کند چراکه حفظ امنیت، آسایش مردم و حفاظت از بیت‌المال اولویت ماست.

وی حفاظت از بیت‌المال، اماکن، اموال عمومی و اموال خصوصی مردم را خط قرمز پلیس خواند و با هشدار به اخلالگران نظم و امنیت گفت: پلیس کاملاً هوشیار و با آمادگی و هماهنگی دستگاه قضایی و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی با اشرار برخورد می‌کند.

سردار آزادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم‌اکنون در سراسر استان کردستان امنیت کامل برقرار و هیچ‌گونه ناامنی نداشته و مردم مشغول امور‌ روزمره خودشان هستند.

فرمانده انتظامی استان از دستگیری تعدادی از اشرار و لیدرهای اصلی اغتشاشات کردستان خبر داد و گفت: تعدادی سرکردگان اغتشاشات اخیر که وابسته به جریان‌های معاند و ضد انقلاب هستند، دستگیر شده و تعدادی دیگر هم شناسایی و تحت تعقیب هستند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات