۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۶۲۸۲۱۵
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

اهمیت عافیت جسم و روح در فرزندان

اهمیت عافیت جسم و روح در فرزندان
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرازهایی از صحیفه سجادیه، گفت: عافیت جسم و روح از جمله مسائلی است که امام سجاد(ع) برای فرزندان طلب می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جلسه شرح صحیفه سجادیه در مسجد امام سجاد(ع) اصفهان، با بیان اینکه دعای بیست و پنجم صحیفه سجادیه که مربوط به دعای به اولاد است، گفت: نخستین موضوع در این دعا بحث حیات دنیوی است، اگر عمر اولاد انسان کوتاه باشد دیگر سود انسان از این فرزند مختصر است.

وی در ادامه افزود: عمر برای حیات انسان مانند یک ظرف است، اگر این ظرف نباشد حیات انسان بدون فایده خواهد ماند، اگر فرزند عمرش کوتاه باشد حیات او بهره‌ای برای والدین نخواهد داشت، به همین دلیل نخستین دعایی که امام سجاد در این زمینه می‌فرماید دعای برای طول عمر فرزند است.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه اگر کسی طول عمر داشته باشد اما فاسد و شر باشد، طول عمر او جز دردسر نیست، اظهار کرد: فرزند باید انسان صالحی باشد، امام سجاد(ع) در دعای بیستم و پنجم صحیفه سجادیه بعد از طول عمر به سلامتی جسم و سلامتی فکر و روح انسان را توجه می‌دهد، به همین دلیل بهداشت جسم و بهداشت فکری و روحی در اسلام بسیار مهم است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: فرزندی که اخلاق حسنه نداشته باشد و با والدین رفتار درستی ندارد فرزندی است که فهم و توجه و فکر سالم ندارد، اما والدین نیز باید در مواجهه با این فرزندان مراقب باشند به ایشان نفرین نکنند که زندگی آنها را بسیار مورد آسیب قرار خواهد داد و حتی بر آخرت آنها هم اثر دارد.

وی با اشاره به دشواری‌های تربیت فرزند، تصریح کرد: امام سجاد(ع) از خداوند می‌خواهند فرزندانش هم دین سالم هم فکر و روح و بدن سالم داشته باشند، این ترکیب میان قوای سالم و صحیح و دینداری برای یک انسان فوق العاده است و چیزی است که هر انسانی به آن نیاز دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عقاید غلط و فکر ناصحیح در ذهن اولاد را موجب انحراف آنها از مسیر دین و دوری از دینداری عنوان کرد و گفت: سستی در انجام تکالیف دینی نظیر نماز نشان دهنده آغاز شدن مشکلات دیگری است، بد بودن اخلاق و نداشتن ثبات در رفتار و کردار از دیگر مسائلی است که اگر در فرزند وجود داشته باشد باعث تلخی زندگی و دلسردی والدین خواهد شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: به همین دلیل است که امام سجاد(ع) از خداوند عافیت جسم و جان و عافیت فکر و روح را برای فرزندان طلب می‌کند، چرا که هرمقدار فرزند سالم باشد هم خودش زندگی بهتری خواهد داشت هم والدین از داشتن این فرزند لذت می‌برند./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات