۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۲۸۲۵۳
امام جمعه رشت:

اتاق اندیشه‌ورز برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید تشکیل شود

اتاق اندیشه‌ورز برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید تشکیل شود
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: برای ساخت موزه دفاع مقدس اتاق اندیشه‌ورز متشکل از دانشگاهیان و حوزویان جهت بررسی نحوه انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی صبح امروز در جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و دفاع مقدس استان گیلان در رشت اظهار داشت: هدف از ایجاد موزه دفاع مقدس انتقال ایمان، اراده و ولایت‌پذیری مردم در زمان جنگ به نسل جدید است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس ایمان بود گفت: موزه دفاع مقدس ویژگی‌های مذکور را به نسل‌های بعدی انتقال می‌دهد و رزمندگان همواره لیبک‌گوی امام (ره) بودند و ساخت موزه بایستی این مفاهیم را انتقال دهد.

وی با اشاره به اینکه مجاهدان دوران دفاع مقدس هنوز زنده هستند خواستار مصاحبه با آنان و ساخت مستندهای کوتاه در این ارتباط شد و بیان کرد: به کتاب اکتفا نکنید زیرا ممکن است دستخوش تغییرات شود بلکه به ساخت فیلم و ضبط تصاویر از این قهرمانان زنده توجه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس باید ایمان، اراده و ولایت‌پذیری مردم در آن دوران را به نسل جدید نشان دهد افزود: برای ساخت موزه دفاع مقدس اتاق اندیشه‌ورزی از دانشگاهیان و حوزیان برای بررسی چگونگی انتقال مفاهیم مدنظر تشکیل دهید.

وی بر استحکام بنای موزه دفاع مقدس و اعمال نظارت دقیق بر ساخت این مجموعه تأکید کرد و عنوان داشت: افراد سازنده این موزه باید علاوه بر تخصص، ایمان و باور کافی برای این کار را نیز داشته باشند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان گیلان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مثبت ایرانیان از دیرباز تاکنون تصریح کرد: استان گیلان با داشتن 8 هزار شهید در دوران دفاع مقدس به‌عنوان اسطوره محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه همت مسئولان در رابطه با نشان دادن مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس در تاریخ ثبت می‌شود خاطرنشان کرد: آیندگان از این تلاش‌ها مطلع می‌شوند و این کار برای همه ما ذخیره دنیا و آخرت است.

در پایان این جلسه احکام هیئت امنای مرکز فرهنگی و دفاع مقدس استان گیلان توسط نماینده ولی‌فقیه در گیلان به آنان داده شد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات