۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۲۷۶
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

بسیج سازندگی پیشگام پیگیری مطالبه اقتصاد درون‌زا است

بسیج سازندگی پیشگام پیگیری مطالبه اقتصاد درون‌زا است
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بسیج در اجرای یکی از مهم‌ترین بندهای اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد درون‌زا و متکی به توان و ظرفیت داخلی پیش‌گام است.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: تفکر بسیجی مبتنی بر ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی در هر زمان و هر مکان که نظام اسلامی نیازمند حضور ایثارگونه است، می‌تواند راهگشای معضلات مختلف کشور همچون معضل محرومیت باشد.

وی افزود: بسیج می‌تواند در راستای برقراری عدالت اجتماعی مدنظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری گام‌های مهم و اثربخشی را بردارد.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: بر این اساس این تفکر و اجرای عملی آن در عرصه جامعه، دستاوردهای مادی و معنوی مختلفی را به همراه داشته و دارد.

وی افزود: ترویج فرهنگ کار الهی و جهادگونه در جامعه، افزایش تولید ناخالص داخلی و درآمد سرانه با استفاده از ظرفیت توان داخلی، حل مشکل کار و معیشت، ترویج و گسترش اقتصاد مردم‌گرا و درون‌زا، کاهش هزینه‌های اجرایی طرح‌های دولتی و افزایش سرانه تولید نقاط مختلف کشور بخصوص روستاییان ازجمله کارکردهای این تفکر در جامعه است.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: بنابراین در این شرایط تحریم اقتصادی کشور که به فرموده مقام معظم رهبری، راهبرد اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است، بسیج سازندگی می‌تواند در اجرای یکی از مهم‌ترین بندهای این راهکار یعنی اقتصاد درون‌زا و متکی به توان و ظرفیت داخلی، با توانمندسازی اقشار محروم جامعه و به فعلیت رساندن توان و نیروی کار و فعالیت اقتصادی این قشر از جامعه، ضمن رفع محرومیت‌های مختلف آنان، به حل مشکلات اقتصادی کشور اقدام کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه انجام این امر از سوی این نیروی ارزشی و مبتنی بر ارزش‌های الهی و معنوی، فرهنگ بسیجی را در رابطه با کار و تلاش مخلصانه در جامعه ترویج کرده و تلاش دشمنان در عرصه جنگ نرم و ناامیدسازی اقشار محروم جامعه از نظام اسلامی را ناکام می‌گذارد.

حجت‌الاسلام رحمانی اظهار کرد: انجام بیش از ۱۳۰ هزار پروژه عمرانی در روستاها و مناطق حاشیه‌ای و فعالیت در عرصه توسعه صنعتی مناطق محروم با شناسایی بیش از ۴۳۰ قطب صنایع تبدیلی و تلاش برای فعال‌سازی و توانمندسازی آنان در تراز ملی از سوی بسیج خود گویای این نقش است.

وی ادامه داد: همچنین اشتغال‌زایی و حل مشکل بیکاری در مناطق محروم با ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار شغل پایدار بدون اتکا به بودجه دولتی و در شرایط تحریم اقتصادی کشور و کمک به اقتصاد مقاومتی با راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و بنگاه‌های زودبازده از دیگر جلوه‌های کارآمدی و اثرگذاری بسیج و تفکر بسیجی در کشور است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
احسنت
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
در فضایِ جنگ اقتصادی نیز توان غلبه بر دشمن و ناکام گذاشتن او در پیشبرد اهداف استعماری و زیاده‌خواهانه‌اش کاملا وجود دارد به شرط آنکه مردم و مسئولان، بصیرت و موقع‌شناسی را با کار و فعالیت جهادی و مدبرانه توأم کنند: «هیچ بن‌بست و مشکل غیر قابل حلی در کشور وجود ندارد و ما به فضل الهی و با عزم و اراده‌ی مردم و مسئولان، و با استفاده از ظرفیت بی‌بدیل جوانان و نخبگان توانمند ایرانِ عزیز و با فعال کردن ظرفیت‌ها و منابع ممتاز کشور، یقیناً بر مشکلات درونی و تحمیلی فائق خواهیم آمد
0
0