۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۶۲۸۲۸۶

تلاوت اذان‌گاهی قاری ایرانی در حرم حضرت زینب

تلاوت اذان‌گاهی قاری ایرانی در حرم حضرت زینب
«مجید عنان پور» قاری اعزامی ایران به کشور سوریه با حضور در حرم حضرت زینب(س) در کرسی تلاوت اذان‌گاهی این مکان مقدس به تلاوت قرآن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجید عنان پور، همزمان با آخرین روز هفته وحدت به این کشور اعزام شد و ضمن حضور در شهرهای دمشق، منطقه سیده زینب و شهر حُمص(Homs) در محافل قرآنی این کشور به تلاوت قرآن پرداخت.

وی در این سفر، ضمن بازدید از اماکن، مساجد و خانه‌های تخریب شده در جنگ با داعش، به اجرای برنامه‌های قرآنی پرداخت.

یکی از شهرهایی که برنامه‌های قرآنی در آن با استقبال کم نظیری مواجه شد، شهر حُمص بود. شهر حمص در فاصله ۱۶۰ کیلومتری دمشق قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای سوریه است که شیعیان بی‌شماری را در خود جای داده است.

برگزاری کارگاه‌های قرآنی

در مراکز دانشگاهی این شهر علاوه بر تلاوت قرآن، کارگاه‌های آموزشی با محوریت موضوعات قرآنی همچون قرآن و جایگاه اجتماعی زنان، سبک زندگی زنان از نگاه قرآن کریم و تبیین جایگاه شهید و شهادت از منظر قرآن کریم برگزار شد.

شیعیان شهر حمص و روستاهای اطراف آن از برنامه‌های قرآنی قاری ایرانی استقبال کردند و یکی از اساتید دانشگاه، این قاری ایرانی را به منزل شخصی‌اش دعوت و میهمانی و محفل با شکوه قرآنی تدارک دید.

حلاوت تلاوت اذانگاهی در حرم حضرت زینب(س)

به گفته عنان پور تلاوت قرآن کریم در نخستین کرسی تلاوت اذان‌گاهی حرم حضرت زینب کبری(س) حلاوت و شیرینی خاصی داشت و عطر و بوی شهدای مدافع حرم در آن طنین‌انداز بود.

حضور در مراسم جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) مسجد الکتانی در منطقه سیده زینب و در جمع اهل سنت با استقبال فراوانی همراه بود و حرم مطهر حضرت زینب(س)، حرم مطهر حضرت رقیه(س)، حوزه علمیه نبی اکرم(ص)، مسجد و حوزه علمیه روستای زرزوریه، حسینیه حضرت فاطمه زهرا(س) در روستای مزرعه، دانشگاه و مجمع المصطفی(ص) العالمیه، دبیرستان شرعیه در روستای مزرعه، دانشگاه و مجمع حضرت رقیه(س) در حیدریه، دانشگاه و مجمع سیدالشهداء در عباسیه، مسجد المصطفی(ص)، مسجد جعفر کتانی و قصر و مسجد اموی از اماکنی بود که مجید عنان پور در آن حضور یافته و به اجرای برنامه پرداخت./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات